Zgodnie ze statystykami World Media Group, 80% ekspertów marketingu twierdzi, że liczba kampanii content marketingowych zwiększy się w ciągu 2 lat. Content marketing jest “na fali”, ponieważ podwyższa zaangażowanie odbiorców, a proces tworzenia treści jest wspierany i ulepszany przez nowe technologie. W jakim kierunku pójdzie content w 2020 roku?
Treści na blogu firmowym, strona internetowa, profil na Facebooku, Youtube, Instagramie, raporty, podcasty, infografiki czy webinary – te wszystkie działania bazują na tworzeniu contentu. Strategie komunikacji oparte na produkowaniu treści umożliwiają:
- Dzielenie się treścią,
- Edukowanie odbiorców,
- Zmianę postrzegania niektórych zjawisk, np. technologicznych, gospodarczych, społecznych etc.
Nowe technologie, tj. analiza big data, zwiększają efektywność prowadzonych kampanii ze względu na stworzenie profili odbiorców i personalizację komunikatów. Skutecznością cieszą się również działania remarketingowe, docierające do osób, które mają już styczność z marką i potencjalnie są zainteresowani zakupem. Zatem prowadzenie udanych strategii content marketingowych to nie tylko tworzenie treści, ale również ich dystrybucja w wielu różnych kanałach.
Content marketing w 2020: branded content
Najpopularniejszą formą reklamy oprócz reklamy display, jest branded content, czyli treści finansowane lub produkowane przez marki. Przewiduje się, że w najbliższych latach marki będą tworzyły coraz więcej tego typu treści, ale musi to odbywać się przy jednoczesnym dbaniu o swój wizerunek i eksperckość. Branded content dociera do bardzo szerokiej publiczności, nie tylko w Internecie, ale również w telewizji, radiu, podczas eventów, w grach itp. Ten kierunek jest połączeniem reklamy z rozrywką, obecnie zdobywa znaczną przewagę nad mediami tradycyjnymi.
Content marketing w 2020: podcasty
Według The Future Of Content-Led Marketing Around The World, kolejnym wiodącym kierunkiem w contentu marketingu są m. in. technologia głosowa, podcasty i rzeczywistość rozszerzona. W ciągu następnych 12 miesięcy popularność Voice technology wzrośnie aż o 57%, a podcastów: 33%.
Oczywiście na topie będzie również video marketing (choć mniej niż zakładano), influencer marketing oraz storytelling. Kluczem do sukcesu w marketingu jest otwartość i umiejętność szybkiego dostosowywania się do potrzeb rynku.
Content w pandemii
O ile w kwietniu poszukiwaliśmy informacji na temat koronawirusa, od maja następuje spadek zapytań w Google związanych z koronawirusem. Po kilku miesiącach konsumentów dopada nuda i zmęczenie, dlatego najczęściej wpisywane słowa w Google według Lightscape, to:
- Mata do ćwiczeń,
- Ćwiczenie w domu,
- Praca zdalna,
- Tematy związane z gospodarką.
Intensywnie poszukujemy tez rozrywki, dlatego serwisy VOD pękają od liczby odwiedzin. E-commerce i sektor gamingowy przeżywają swój rozkwit i zwiększenie obrotów. Wśród konsumentów nie brakuje jednak myśli dotyczących przyszłości i sytuacji gospodarczej.
Content marketing
Content marketing nieustannie rozwija się i ewoluuje, tworząc zupełnie nowe kierunki produkcji treści, łącząc nową technologię z rozwiązaniami strategicznymi. Nie można nie wspomnieć również o rozwiązaniach, które już znamy (video, storytelling), które zyskają na znaczeniu. W wyniku pandemii zmienił się tryb pracy, sposób spędzania wolnego czasu, a sporo trendów z początku 2020 nie ma dziś pokrycia w rzeczywistości. Nikt nie zna recepty na przyszłość.