Remarketing

Remarketing w małej firmie: dlaczego jest skuteczny?

Remarketing to działania, które mają na celu zachęcenie do ponownych odwiedzin użytkownika, który już był na Twojej stronie internetowej. Powracający user jest niezwykle ważny, bo większość przychodów zazwyczaj pochodzi z transakcji generowanych przez niego. Jak działa remarketing w małej firmie i dlaczego warto się nim zająć? 

Użytkownik, który powraca na stronę www, jest równie ważny, co powracający klient. Łatwiej jest docierać do tych, którzy już nas znają i wcześniej coś od nas kupili niż do zupełnie nowych osób.  

Remarketing a proces zakupowy 

Proces zakupowy składa się z kilku, a nawet kilkunastu odwiedzin poprzedzających konwersję. Dlaczego? Użytkownik nie podejmuje decyzji od razu, a dopiero wtedy, gdy uświadomią sobie, że zakup trafia w jakąś niezaspokojoną potrzebę. Zanim jednak dojdzie do realizacji, pojawia się szereg obiekcji. Użytkownik analizuje ofertę, porównuje z konkurencją i po jakimś czasie decyduje się na produkt. Remarketing pozwala rozwiewać wątpliwości. 

Czym jest remarketing? 

To reklama produktów, które użytkownik oglądał już wcześniej, dopasowanych do jego preferencji. Remarketing może mieć postać reklamy graficznej, tekstowej lub wizualnej. Oprócz tego może to być: 

  • Wysyłka spersonalizowanej wiadomości: indywidualnie dobrane produkty, 
  • Wysłanie wiadomości SMS z ofertą, 
  • Kontakt telefoniczny – bezpośredni kontakt handlowca z klientem i zapytanie o możliwość dokończenia transakcji (np. produkt znajduje się w koszyku, ale konsument go nie kupuje).  

Cele remarketingu 

Po pierwsze, to dobry sposób na przypomnienie się i utrzymywanie kontaktu z użytkownikami. Po drugie, pretekst do sprzedaży. Jeśli informacja o produkcie cały czas jest na wyciągnięcie ręki klienta, w jego głowie szybciej toczy się proces decyzyjny. Celem jest takie działanie, żeby konsument: 

  • Odwiedzał częściej stronę z własnej, niewymuszonej woli, 
  • Wysyłał maile z pytaniem o ofertę lub do niej dzwonił, 
  • Odwiedzał firmę, 
  • Wypełniał formularze na stronie www
  • Polubił fanpage i dodał go do obserwowanych, 
  • Obserwował firmę na Instagramie, 
  • Zapisał się na newsletter
  • Kupował produkty, 
  • Był lojalny wobec marki.  

Remarketing w praktyce 

Najczęściej remarketing wykorzystuje się w Google (Analytics oraz inne produkty Google`a) oraz w statystykach Facebooka (Piksel Facebooka). To jedno z tańszych rozwiązań, które faktycznie sprzyja nawiązaniu relacji z klientem. 

O tym, gdzie wchodzi użytkownik i co czyta, dowiadujemy się z cookies, czyli plików śledzących. “Ciasteczka” podążają dokładnie za nim, chyba że użytkownik je wyłączy. Aby móc widzieć te dane, trzeba zainstalować Piksel Facebooka i założyć konto w Google Analytics. Te działania są bezpłatne i dają ogromne pole do tworzenia dokładnie stargetowanych reklam, nad którymi mamy kontrolę.  

Remarketing: przykłady działań 

Jedną z metod jest tworzenie list remarketingowych, czyli pożądanej listy użytkowników. Nie ma konieczności trafiania do wszystkich, warto wydzielić listę userów, którzy np. trafiają na stronę, dodają produkty do koszyka, ale nie realizują zakupu. Reklamy mogą wyświetlać się również na YouTube. Przykłady działań remarketingowych: 

  • W przypadku sklepu internetowego warto kierować reklamę do klientów, którzy nie dokończyli transakcji, 
  • W sytuacji strony usługowej – komunikat zaadresować do odbiorców, którzy nie wysłali zapytania poprzez formularz, 
  • Do wszystkich odwiedzających – informacja o nowych produktach w sklepie, 
  • Reklamy do aktualnych klientów w celu informowania o bieżących promocjach, 
  • Reklama do nowej listy użytkowników, aby poinformować ich o rabacie dla nowych klientów. 

Remarketing w małej firmie 

W trudniejszych czasach szczególnie sprawdzą się sprecyzowane działania reklamowe, które pozwolą nawiązać relację z klientami, podtrzymać ich zaangażowanie. Nie musi to oznaczać natychmiastowej sprzedaży. Jednak zdecydowanie łatwiej jest przekonać takiego klienta do zakupu, a dodatkowo oszczędzamy na jednostkowym koszcie pozyskania kontrahenta.  

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • Marketing

    Rynek nazw domen, raport z 2022 roku

    Na koniec 2022 roku, postanowiono przeprowadzić raport, który miał na celu zobrazować obecną sytuację w Rejestrze domeny.pl. Poniżej znajduje się szczegółowe podsumowanie jego wyników. Raport został przeprowadzony wraz z końcem trzeciego kwartału 2022 roku. W tym czasie na Rejestrze domeny.pl znajdowały się ponad 2 miliony nazw aktywnych domen w DNS, dokładna liczba to 2 526 […]

  • Marketing

    Kim jesteśmy i co możemy zaoferować? 

    W obecnym świecie można zaobserwować ciągły rozwój usług telekomunikacyjnych. Hosting oraz domeny zyskują się na sile i są bardzo chętnie wykorzystywane przez wiele osób, którym zależy na sprawnym działaniu w sieci. Firm informatycznych jest naprawdę wiele, oferują one swoim klientom wachlarz rozmaitych usług. Wśród nich znajduje się właśnie między innymi hosting, czyli usługa polegająca na […]

  • Marketing

    Narzędzia marketingu szeptanego

    Czy słyszałeś kiedyś pojęcie „marketing szeptany”? Myślę, że zanim przejdę to umówienia narzędzi marketingu szeptanego, to warto wytłumaczyć czym owe zagadnienie w ogóle jest. Marketing szeptany, inaczej zwany buzz marketingiem, jest gałęzią marketingu. Jego zadaniem jest wywoływanie szumu oraz prowadzenie dyskusji w sieci, tak aby dotrzeć do pozostałych użytkowników Internetu. Poprzez marketing szeptany rozpowszechnia się […]