Influencer marketing_ czy to się opłaca_

Influencer marketing: czy to się opłaca?

Czytając podsumowania i prognozy w zakresie marketingu, wszędzie można znaleźć informację o influencer marketingu. Czy w małym i średnim przedsiębiorstwie ma on znaczenie? I jak się do tego zabrać? 

Statystyki nie kłamią: aż 72% internautów przyznaje, że czerpie informacje o produktach z blogów i vlogów. W dużej mierze na tej podstawie podejmuje decyzje zakupowe (53%). Jak zatem widać, influencerzy mają ogromny potencjał i specjaliści nie mylą się w ocenie sytuacji. W czym jeszcze mogą pomóc liderzy opinii? 

  • Trafieniu z przekazem do tożsamej grupy docelowej (zarówno influencera, jak i firmy), 
  • Zaufaniu do marki i jej produktów. Skoro odbiorcy wierzą danemu twórcy, będą chcieli korzystać również z tego, co on poleca, 
  • Zaistnieniu marki w szerszej świadomości, 
  • Lepszym wynikom w SEO, 
  • Dotarciu do mediów branżowych (PR). 

Influcencer marketing w MŚP 

Influencer marketing to wszelakie działania marketingowe, których fundamentem jest współpraca firmy i influencera (blogera, vlogera, podcastera). Jednak nie każde przedsiębiorstwo może sobie pozwolić na współpracę z największymi liderami opinii z uwagi na duże koszty. Warto zatem zastanowić się nad strategią działań digital marketingowych: 

  1. Jaka jest Twoja marka i jej misja? 
  2. Co chcesz osiągnąć? Które cele mogą stać się bardziej realne w realizacji dzięki influencerom? 
  3. Zastanów się nad grupą docelową. 
  4. Załóż budżet. 

Rodzaje influencerów 

Istnieją 3 główne grupy influencerów, do których można dotrzeć ze swoim przekazem. Można ich podzielić wedle osiąganych zasięgów: 

  • Mikroinfluencerzy – zasięgi od 1000 do 10 000 followersów. Mimo mniejszej grupy odbiorców, posiadają bardzo zaangażowaną grupę docelową.  
  • Makroinfluencerzy- zasięgi od 10 000 – do kilkuset tysięcy 100 000 followersów. Większe zasięgi automatycznie wiążą się z nieco wyższymi nakładami finansowymi, ale to rozwiązanie sprawdzi się w przypadku kampanii, w których celem jest zaistnienie i rozpoznawalność marki, 
  • Megainfluencer – gwiazdy sieci, z kontami gromadzącymi powyżej miliona lub więcej odbiorców. Należą do nich najczęściej osoby publiczne, celebryci, artyści. Wybierają je zazwyczaj duże firmy. Trzeba się też liczyć z tym, że megainfluencerzy mają bardzo okrojony czas i często są już kojarzeni z jakimiś markami, co wpływa na ich wizerunek.  

Gdzie szukać influencera i czym się kierować w wyborze? 

Istnieje kilka sposobów dotarcia do danego twórcy: 

  1. Raporty na temat top twórców w danych kategoriach (np. autorstwa Andrzeja Tucholskiego lub Jasona Hunta) oraz przygotowywane przez firmy (np. Sotrender). 
  2. Grupy na Facebooku, gdzie można umieścić ogłoszenie o kryteriach dla danego influencera. 
  3. Konkursy, np. Gala Twórców. 
  4. Wyszukiwarka Google. 
  5. Wydarzenia branżowe (np. SeeBlogers). 
  6. Propozycje podobnych twórców (rekomendacje np. Na Facebooku, Instagramie). 
  7. Platformy do współpracy z z influencerami (WhitePress, Reachablogger). 

Zasięgi kontra influencer 

Pytanie, które często spędza sen z powiek przedsiębiorcom, to czy bardzo ważne są zasięgi, czy też niekoniecznie? Oczywiście wiele zależy od tego, jaki mamy budżet, cele, kto należy do naszej grupy docelowej. Jeśli mamy do rozdysponowania np. 500 zł na kampanię, warto przyjrzeć się mikroinfluencerowi lub makroinfluencerowi, tzn. spojrzeć na jego wpisy/video pod kątem zaangażowania. Jak często twórca publikuje treści? Kim są jego followersi? Ilu jest Unikalnych Użytkowników, a ile komentarzy i reakcji na dany materiał? (tego typu dane można wyciągnąć z Google Analytics, statystyk Facebooka). Jeśli mamy większy budżet, warto współpracować z większym twórcą lub rozdzielić kwotę między kilku mniejszych influencerów. Czy zależy nam na dotarciu do większego grona odbiorców, czy raczej na mniejszym zasięgu, ale większej kontroli nad publikacjami i żywym kontakcie z followersami? Trzeba dokonać gruntownej analizy sytuacji. 

Domena i hosting 

A może Ty zastanawiasz się nad rozkręceniem własnego bloga, vloga i byciem influencerem? Jeśli tak, zachęcamy do wykupienia domeny i hostingu w Kru.pl. Mimo że jesteśmy świeżą marką na rynku, to tworzą ją profesjonaliści, czyli właściciele największego małopolskiego operatora telekomunikacyjnego dla biznesu: krakowskiej grupy EUROIX. Przedsiębiorstwo funkcjonuje na rynku od 2012 roku, zdążyliśmy już stworzyć wiele platform hostingowych, zgromadzić pracowników z kilkunastoletnim doświadczeniem i zdobytą wiedzą w branży. Zapraszamy do Kru.pl: https://www.kru.pl/domeny.php 

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • Marketing

    Rynek nazw domen, raport z 2022 roku

    Na koniec 2022 roku, postanowiono przeprowadzić raport, który miał na celu zobrazować obecną sytuację w Rejestrze domeny.pl. Poniżej znajduje się szczegółowe podsumowanie jego wyników. Raport został przeprowadzony wraz z końcem trzeciego kwartału 2022 roku. W tym czasie na Rejestrze domeny.pl znajdowały się ponad 2 miliony nazw aktywnych domen w DNS, dokładna liczba to 2 526 […]

  • Marketing

    Kim jesteśmy i co możemy zaoferować? 

    W obecnym świecie można zaobserwować ciągły rozwój usług telekomunikacyjnych. Hosting oraz domeny zyskują się na sile i są bardzo chętnie wykorzystywane przez wiele osób, którym zależy na sprawnym działaniu w sieci. Firm informatycznych jest naprawdę wiele, oferują one swoim klientom wachlarz rozmaitych usług. Wśród nich znajduje się właśnie między innymi hosting, czyli usługa polegająca na […]

  • Marketing

    Narzędzia marketingu szeptanego

    Czy słyszałeś kiedyś pojęcie „marketing szeptany”? Myślę, że zanim przejdę to umówienia narzędzi marketingu szeptanego, to warto wytłumaczyć czym owe zagadnienie w ogóle jest. Marketing szeptany, inaczej zwany buzz marketingiem, jest gałęzią marketingu. Jego zadaniem jest wywoływanie szumu oraz prowadzenie dyskusji w sieci, tak aby dotrzeć do pozostałych użytkowników Internetu. Poprzez marketing szeptany rozpowszechnia się […]