Prowadzenie bloga firmowego ma duży wpływ na pozycjonowanie i budowanie pozycji eksperta. Istnieje wtedy większe prawdopodobieństwo, że trafisz do potencjalnych klientów, którzy podzielą się Twoim artykułem z innymi. Jak zaprojektować wpis na blog, aby dotarł do większej liczby osób?
Dziedzina, która zajmuje się projektowaniem doświadczeń użytkowników, to UX design. Całość wrażeń, jakie otrzymuje czytelnik strony internetowej, można ulepszać i lepiej trafiać w ich potrzeby. Mimo że trendy w UX szybko się zmieniają, to jednak istnieje kilka rzeczy, które warto wprowadzić. A efekty przyjdą same.
5 rzeczy, które warto poprawić na swoim blogu
Eksperci z uxdesign.cc rekomendują:
- Zostaw przestrzeń między akapitami. Wydawać się może, że to banał. Warto sprawdzić, jak dana strona internetowa otwiera się na desktopach, tabletach i na smartfonach. Czy jest czytelna? Na podanym przykładzie tytuł i śródtytuły są wyraźnie zaznaczone, a akapity oddzielone od siebie wystarczającą ilością przestrzeni (white space). To wszystko sprawia, że czytanie jest przyjemne i bezproblemowe.
- Zadbaj o wielkość czcionki. Często teksty na firmowych blogach są pisane czcionką o wielkości 12 px, a to może spowodować trudności z czytaniem, próby powiększania tekstu na smartfonach etc. Optymalny rozmiar czcionki do 16, a nawet 22 px. Rodzaj fontu oczywiście również ma znaczenie.
- Architektura kart. Chodzi o ułożenie wpisów w format kart przypominających content znany np. na Pintereście (card-based). Ta rada będzie szczególnie pomocna dla firm, których blogi liczą kilkadziesiąt lub kilkaset wpisów. Taki układ pozwala czytelnikowi szybciej odnaleźć dany wpis. Poza tym tego typu stylistyka świetnie sprawdzi się w wersji mobilnej. W card-based warto umieścić:
- grafikę,
- tytuł,
- autora,
- fragment tekstu,
- datę,
- kategorię,
- przycisk Czytaj więcej oraz czas czytania.
- Zadbaj o możliwość udostępniania wpisu na wszystkich social mediach i urządzeniach. Większość wpisów można udostępnić na Facebooku, LinkedIn lub w innym kanale społecznościowym, ale czasami brakuje możliwości share na innych czytnikach (tablet, urządzenia mobilne). Warto też pokusić się o opcję skopiowania linka do tekstu i wklejenie w dowolne miejsce. Ten proces pomaga zwiększyć zaangażowanie użytkowników.
- Przygotuj chwytliwe nagłówki. Eksperci z Crazy Eggs przekonują, że te typy nagłówków sprawdzają się bardzo dobrze:
Te nagłówki zachęcają do kliknięcia poprzez uzyskanie gotowego przepisu na zdobycie danej wartości. Musisz spełnić tę obietnicę.
Kończy ci się czas! Oto, jak naprawić… – ten typ headline odnosi się do emocji i chęci jak najszybszego zaspokojenia potrzeby. To jedna z metod stosowanych w copywritingu celem zwiększenia sprzedaży (ograniczenie czasu).
Te nagłówki budzą ciekawość. Niektóre z nich są niejasne i tym bardziej zachęcają do kliknięcia.
Tutaj informujesz ludzi, że przegapią coś ciekawego, jeśli nie wykonają jakiejś czynności. Klienci mogą poczuć strach, że coś ich ominie (fear of missing out, FOMO).
X najbardziej ekologicznych rzeczy, które kupisz w naszym sklepie. Warto odwołać się do najważniejszych dla czytelników/klientów potrzeb i podkreślić, że właśnie u Ciebie znajdą pożądaną rzecz.
Blog: trendy 2020
Mimo że blog jest dość starym medium w porównaniu do innych form przekazu, jak video marketing, podcast, social media etc, to wciąż odgrywa znaczącą rolę. Blog firmowy przynosi przedsiębiorstwu mnóstwo korzyści i można go łączyć z innymi formami marketingu. Pozwoli nie tylko zainteresować klienta, wyjaśnić mu dane zagadnienie, ale również zbudować zaufanie i zwiększyć szansę na sprzedaż. Odpowiednie zaprojektowanie wpisów i zwrócenie uwagi na detale znacznie podnosi skuteczność prowadzenia bloga.