Blog_ jak zaprojektować wpis, aby był chętniej czytany_

Blog: jak zaprojektować wpis, aby był chętniej czytany?

Prowadzenie bloga firmowego ma duży wpływ na pozycjonowanie i budowanie pozycji eksperta. Istnieje wtedy większe prawdopodobieństwo, że trafisz do potencjalnych klientów, którzy podzielą się Twoim artykułem z innymi. Jak zaprojektować wpis na blog, aby dotarł do większej liczby osób? 

Dziedzina, która zajmuje się projektowaniem doświadczeń użytkowników, to UX design. Całość wrażeń, jakie otrzymuje czytelnik strony internetowej, można ulepszać i lepiej trafiać w ich potrzeby. Mimo że trendy w UX szybko się zmieniają, to jednak istnieje kilka rzeczy, które warto wprowadzić. A efekty przyjdą same. 

5 rzeczy, które warto poprawić na swoim blogu 

Eksperci z uxdesign.cc rekomendują: 

  1. Zostaw przestrzeń między akapitami. Wydawać się może, że to banał. Warto sprawdzić, jak dana strona internetowa otwiera się na desktopach, tabletach i na smartfonach. Czy jest czytelna? Na podanym przykładzie tytuł i śródtytuły są wyraźnie zaznaczone, a akapity oddzielone od siebie wystarczającą ilością przestrzeni (white space). To wszystko sprawia, że czytanie jest przyjemne i bezproblemowe. 
Czytelny blog. White spaces
  1. Zadbaj o wielkość czcionki. Często teksty na firmowych blogach są pisane czcionką o wielkości 12 px, a to może spowodować trudności z czytaniem, próby powiększania tekstu na smartfonach etc. Optymalny rozmiar czcionki do 16, a nawet 22 px. Rodzaj fontu oczywiście również ma znaczenie.  
  2. Architektura kart. Chodzi o ułożenie wpisów w format kart przypominających content znany np. na Pintereście (card-based). Ta rada będzie szczególnie pomocna dla firm, których blogi liczą kilkadziesiąt lub kilkaset wpisów. Taki układ pozwala czytelnikowi szybciej odnaleźć dany wpis. Poza tym tego typu stylistyka świetnie sprawdzi się w wersji mobilnej. W card-based warto umieścić: 
  • grafikę, 
  • tytuł, 
  • autora, 
  • fragment tekstu, 
  • datę, 
  • kategorię, 
  • przycisk Czytaj więcej oraz czas czytania. 
Architektura kart. Przykład: Pinterest
  1. Zadbaj o możliwość udostępniania wpisu na wszystkich social mediach i urządzeniach. Większość wpisów można udostępnić na Facebooku, LinkedIn lub w innym kanale społecznościowym, ale czasami brakuje możliwości share na innych czytnikach (tablet, urządzenia mobilne). Warto też pokusić się o opcję skopiowania linka do tekstu i wklejenie w dowolne miejsce. Ten proces pomaga zwiększyć zaangażowanie użytkowników.  
  2. Przygotuj chwytliwe nagłówki. Eksperci z Crazy Eggs przekonują, że te typy nagłówków sprawdzają się bardzo dobrze: 
Najlepsze nagłówki

Te nagłówki zachęcają do kliknięcia poprzez uzyskanie gotowego przepisu na zdobycie danej wartości. Musisz spełnić tę obietnicę. 

Najlepsze nagłówki 2

Kończy ci się czas! Oto, jak naprawić… – ten typ headline odnosi się do emocji i chęci jak najszybszego zaspokojenia potrzeby. To jedna z metod stosowanych w copywritingu celem zwiększenia sprzedaży (ograniczenie czasu). 

Najlepsze nagłówki 3

Te nagłówki budzą ciekawość. Niektóre z nich są niejasne i tym bardziej zachęcają do kliknięcia.  

Najlepsze nagłówki 4

Tutaj informujesz ludzi, że przegapią coś ciekawego, jeśli nie wykonają jakiejś czynności. Klienci mogą poczuć strach, że coś ich ominie (fear of missing out, FOMO). 

Najlepsze nagłówki 5

X najbardziej ekologicznych rzeczy, które kupisz w naszym sklepie. Warto odwołać się do najważniejszych dla czytelników/klientów potrzeb i podkreślić, że właśnie u Ciebie znajdą pożądaną rzecz. 

Blog: trendy 2020 

Mimo że blog jest dość starym medium w porównaniu do innych form przekazu, jak video marketing, podcast, social media etc, to wciąż odgrywa znaczącą rolę. Blog firmowy przynosi przedsiębiorstwu mnóstwo korzyści i można go łączyć z innymi formami marketingu. Pozwoli nie tylko zainteresować klienta, wyjaśnić mu dane zagadnienie, ale również zbudować zaufanie i zwiększyć szansę na sprzedaż. Odpowiednie zaprojektowanie wpisów i zwrócenie uwagi na detale znacznie podnosi skuteczność prowadzenia bloga.  

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • Strony www i blogi

    Jak zmienić wersję PHP dla domeny

    PHP to skryptowy język oprogramowania wykorzystywany przede wszystkim do budowania stron internetowych. Wiele lat temu część specjalistów uważała, że stopniowo jego zastosowanie będzie maleć. Tymczasem wygląda to zupełnie odwrotnie – cieszy się on ogromnym zainteresowaniem. Właściciel strony WWW powinien zwrócić uwagę, jaka wersja PHP jest włączona na serwerze dla danej domeny i przeważnie – zmieniać […]

  • Strony www i blogi

    Stwórz stronę internetową z Kru.pl

    Wybierając pakiet Cloud Mikro masz możliwość stworzenia strony internetowej w ciągu kilku minut. Nie musisz znać języków programowania, stronę stworzysz za pomocą kilku kliknięć. Wprowadź swoje zdjęcia, dodaj własne logo. Niech poniesie Cię wyobraźnia. Pakiet Cloud Mikro posiada wbudowany KreatorWWW. Do dyspozycji masz 10GB powierzchni, którą możesz dowolnie wykorzystać (np.: pod skrzynki pocztowe). Szybko i […]

  • Strony www i blogi

    PHP 8.1 – co wprowadzono w nowej wersji PHP?

    Już lata temu przewidywano, że popularność języka PHP będzie z roku na rok coraz mniejsza, a mimo to w dalszym ciągu rządzi on w sieci. Język ten wciąż jest rozwijany, a jego wydajność w dalszym ciągu rośnie. Co jakiś czas wydawane są nowe wersje PHP, które mają na celu zwiększenie jego możliwości, a także poprawić […]