Blog w e-commerce_ jak go prowadzić_

Blog w e-commerce: jak go prowadzić?

Według CEB Global 67 proc. klientów podejmuje decyzje zakupowe zanim dojdzie do kontaktu ze sprzedawcą. Badania Salesforce wskazują, że aż 72 proc. osób dowiaduje się o sklepie internetowym poprzez wyszukiwarkę Google. Jak podejść do prowadzenia bloga w e-commerce? 

Mogłoby się wydawać, że w prowadzeniu sklepu internetowego liczą się głównie: umiejętne zaprezentowanie produktów, świetnej jakości zdjęcia i opisy, łatwa nawigacja, szybki kontakt oraz wsparcie techniczne. To wszystko prawda, ale blog w e-commerce jest podstawą dobrego marketingu przychodzącego (inbound marketing). Klienci wolą samodzielnie przeprowadzić research oraz czegoś dowiedzieć się o firmie i produktach niż gdy firma stosuje agresywne formy reklamy (tradycyjne, pop-upy, banery) czy też cold mailing lub cold calling (tzw. zimne maile i telefony, czyli wiadomości wysłane do konkretnego odbiorcy, z którym wcześniej nie mieliśmy żadnego kontaktu).  

Dlaczego warto tworzyć blog w e-commerce

Blog w sklepie internetowym pozwala klientom lepiej zapoznać się ze sklepem, jego ofertą i podejściem do swojego biznesu oraz poprawia widoczność w wyszukiwarkach. Oprócz tego zyskujemy: 

  • Więcej odwiedzin w sklepie – konsumenci trafiają na blog, czytają treści. Jeśli uznają je za interesujące, wchodzą do sklepu. Cały ten proces dzieje się poprzez użycie odpowiednich słów kluczowych w treści, nagłówkach, metaopisie. Im więcej odbiorców wchodzi na stronę, tym bardziej Google uznaje ją za wartościową, 
  • ruch na stronie i sprzedaż – blog jest doskonałym wsparciem sprzedaży. Umiejętnie napisane treści zwiększają zainteresowanie produktami i napędzają konwersję, 
  • Tworzenie wizerunku eksperta w branży – dostosuj content, które spodoba się klientom. Mogą to być treści poradnikowe, edukacyjne, rozwiązujące problemy, a nawet rozrywkowe. Ważne, żeby nie koncentrować się jedynie na sprzedaży, 
  • Wykonanie akcji na stronie sklepu – nawet jeśli wygenerowany ruch nie doprowadzi do kupna, to zainteresowany czytelnik sięgnie po treści w mediach społecznościowych sklepu, zapisze się na newsletter lub webinar, czy po prostu wyśle zapytanie do firmy, 
  • Budowanie społeczności – systematyczne publikacje budują poczucie więzi i działa to dwustronnie: czytelnicy oczekują nowych treści, a twórcy contentu coraz lepiej poznają swoich odbiorców. Blog staje się miejscem spotkań marki z klientem, 
  • Linki zewnętrzne – jeśli treści podobają się użytkownikom, chętnie je udostępnią na innych stronach, co również ma pozytywny wpływ na pozycjonowanie
  • Wzrost świadomości marki – konsument poznaje markę poprzez przekaz na blogu, a nie reklamę. To może okazać się znaczną przewagą wśród konkurencji.  

Prowadzenie bloga e-commerce jest oczywiście tańsze od tradycyjnej reklamy. Jednocześnie wymaga ono poświęcenia czasu i cierpliwości w oczekiwaniu na efekty. To najtańszy sposób promocji w sieci i najtańszy sposób wsparcia sprzedaży dla e-sklepu. Blogowanie w sklepie online bardzo się opłaca w dłuższej perspektywie czasu.  

Dobre praktyki w blogowaniu e-commerce 

  • Plan postów zgodny z zainteresowaniami grupy odbiorców, 
  • Regularne publikacje – min. 1 raz w tygodniu, 
  • chwytliwy tytuł, zgodny z trendami, 
  • Umieszczenie nagłówków H1-H6 w tekście, 
  • Metaopis (nie ma bezpośredniego wpływu na SEO, ale jest ważny dla użytkowników, którzy oddziałują na SEO, czyli napędzają ruch na stronie), 
  • linki prowadzące do podstron w serwisie (np. karty z ofertą), 
  • Treść związana z asortymentem sklepu podana w kreatywnej formie (zdjęcia, grafika, infografika, filmy, poradniki, quiz etc.), 
  • wypowiedzi specjalistów, w tym np. publikacje ekspertów z innych sklepów, 
  • Przydatne dla użytkowników treści
  • Pytanie użytkowników, czy dane treści ich interesują (np. w social media), 
  • pogrubienia, wyróżnienia i wypunktowania w tekście, 
  • Przycisk CTA, czyli wezwanie do działania. 

Blog e-commerce lepszy niż reklama 

Konsumenci są bombardowani reklamami setki razy dziennie, więc przestają być na nią uważni. Poza tym badania Stratabeat wskazują, że 80% decydentów woli zapoznać się z firmą poprzez artykuły, a nie nachalną reklamę. Dlatego prowadzenie bloga wygrywa w kwestii budowania świadomości marki, wizerunku eksperta oraz pozycjonowania. W tym wszystkim ważne jest oczywiście tworzenie merytorycznych, ciekawych treści zawierających słowa kluczowe oraz odrobina cierpliwości.  

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • E-commerce

    PrestaShop czy Magento – które wybrać oprogramowanie sklepu?

    W Polsce działa ponad 60 tys. sklepów internetowych. Imponujące tempo wzrostu może się jeszcze długo utrzymywać. Polacy przeznaczają coraz większe środki na zakupy online. Jeśli chcesz zacząć sprzedawać w sieci, poświęć czas na wybór odpowiedniego oprogramowania sklepu. To od niego zależą Twoje możliwości, koszty modyfikacji i nie tylko. Sprawdźmy, które z popularnych rozwiązań jest lepsze […]

  • E-commerce

    Jak zainstalować Google Tag Managera w WordPressie?

    Google umożliwia korzystanie z wielu darmowych narzędzi. Należą do nich m.in. statystyki w ramach Analytics czy też Search Console, gdzie znajdziesz dane związane ze stroną i jej widocznością w wynikach wyszukiwania. Mniej popularnym choć bardzo przydatnym rozwiązaniem jest Google Tag Manager. Sprawdź, dlaczego warto z niego skorzystać i jak go zainstalować w systemie WordPress? Co […]

  • E-commerce

    Optymalizacja SEO sklepu internetowego – na co zwrócić uwagę?

    Sklepy internetowe są obecnie bardzo ważną częścią marketingu, niektórzy przedsiębiorcy decydują się tylko i wyłącznie na prowadzenie sklepu online. Oprogramowania sklepów, które są bardzo popularne, zoptymalizowane są pod wymagania algorytmu Google. Do osiągnięcia oczekiwanego efektu, potrzebne są jedynie odpowiednie wtyczki. Sklep, którego widoczność ma stale rosnąć, wymaga jednak wdrożenia odpowiednich działań optymalizacyjnych. O jakie działania […]