Szukasz pomysłu na biznes w Internecie? Zamierzasz założyć sklep internetowy czy też zostać influencerem? Warto dowiedzieć się, czego internauci szukali w sieci w 2019 roku i między innymi na tej podstawie przeprowadzić minibadanie rynku.
Potencjał w biznesie w sieci jest ogromny. Według statystyk GEMIUSa, w grudniu 2019 w sieci było 27,7 mln internautów, z czego 22,9 mln korzystało z komputerów i laptopów, a 23,4 mln ze smartfonów. Jeśli chodzi o nawyki, kobiety są bardziej aktywne niż mężczyźni w mobile pod kątem robienia zakupów (71%, czyli 6 799 543 kobiet i 61%, czyli 5 563 994 mężczyzn (zakupy w Allegro).
Czego ludzie szukają w sieci?
Wyniki są dość ciekawe. Wyszukiwania w Google odzwierciedlają często nastroje społeczne, popularne zjawiska, produkty i usługi, których potrzebujemy.
Jeśli chodzi o zapytania ze słowem: “Jak?”, w wyszukiwarkę Google najczęściej wpisywano:
- Jak głosować w wyborach do UE?
- Jak głosować w wyborach parlamentarnych?
- Jak rozliczyć PIT za 2018?
- Jak sprawdzić zwrot podatku?
- Jak włączyć Asystenta Google?
- Jak zrobić czarnego Messengera?
- Jak długo gotować grzyby?
- Jak wyglądają hemoroidy?
- Jak ugotować bób?
- Jak ugotować botwinę?
Jeśli chodzi o wyszukiwania technologiczne, najwięcej głosów zebrało hasło: “Cyber Monday”.
Jak znaleźć słowa kluczowe dla biznesu?
Warto sobie pomóc, korzystając z najpopularniejszych narzędzi od Google`a, czyli Google Ads oraz Google Trends. W tym pierwszym można wyszukać podpowiedzi związanych z konkretną domeną. W momencie wpisywania wybranego słowa kluczowego, narzędzie podpowie, które z nich mają szansę przebicia, jaka jest konkurencja oraz zaproponuje inne obszary wyszukiwania. Można pobrać raporty słów kluczowych w formacie csv. Google Trends pokazuje trendy w wyszukiwarce nie tylko w Polsce, ale na całym świecie. Można sprawdzić popularność danego słowa na konkretnym obszarze. Narzędzie pomaga też w doborze pomysłów na teksty lub inny content, który najbardziej zainteresuje odbiorców.
Przykłady biznesów online
Możliwości jest bardzo wiele:
- Prowadzenie sklepu internetowego
- Tworzenie kursów online
- Influencer marketing (blog, vlog, podcast)
- Copywriting
- Social media
- Tłumaczenia
- Grafika
- Organizacja imprez.
Czas zacząć od domeny i hostingu
Jeśli już mniej więcej wiemy, czego chcemy oraz w jakiej branży, czas wykupić domenę, czyli adres internetowy oraz hosting, czyli miejsce na serwerze. W Kru dysponujemy tanimi oraz funkcjonalnymi domenami na jasnych zasadach. W rankingu PC World zostaliśmy docenieni za atrakcyjność oferty w stosunku do ceny. Nasze serwery są bezpieczne, a dyski wydajne (dyski SSD). Gwarantujemy pełne dopasowanie oferty do Twoich potrzeb. Zapraszamy do kontaktu z naszymi specjalistami: https://www.kru.pl/bizneshosting.php