Efektywna praca w czasach pandemii

Efektywna praca w czasach pandemii

Cyfryzacja jest jedną z głównych dróg rozwoju firm i jedynym rozwiązaniem, które sprawdziło się w czasach pandemii. Gdyby nie programy do pracy zdalnej, większość przedsiębiorstw nie mogłaby funkcjonować. Jak sprawić, żeby praca była efektywna w trudniejszym czasie? 

W tym wpisie skoncentrujemy się na produktywności i organizacji pracy. Nawet jeśli obecnie nasz biznes przeżywa trudniejszy czas, warto przez cały czas być obecnym w Internecie, mieć kontakt z klientami i wymyślać produkty lub usługi na bieżąco. To oczywiście najtrudniejsze, ale jednocześnie może być przewagą dla nas, jeśli wymyślimy coś zupełnie nowego i doprowadzimy do realizacji tego pomysłu. 

Zasada opóźnionej gratyfikacji w biznesie 

Mimo że nieczęsto o tym myślimy, w biznesie panuje zasada opóźnionej gratyfikacji. To, czym dysponujemy w swojej firmie obecnie, zyskaliśmy dzięki pracy sprzed kilku miesięcy. Analogicznie: za kilka miesięcy zbierzemy “żniwa” tego, co robimy teraz. Dlaczego? Klienci często potrzebują więcej czasu, żeby zaufać i kupić od nas produkty czy usługi. W trakcie pandemii ten proces może zostać nieco wydłużony, dlatego warto przygotować sobie mocny plan i skupić się na nim. 

Praca online w trudniejszych czasach 

Czym można zająć się w czasie, kiedy mamy nieco mniej klientów i współprac? 

  • Pracą koncepcyjną, 
  • Przejrzeniem listy wszystkich swoich klientów, również niedoszłych. Może komuś odmówiliśmy współpracy ze względu na brak czasu? Jeśli są ku temu możliwości, warto “odkurzyć” kontakty, 
  • Pracy nad wizerunkiem firmy: odświeżenie strony internetowejbloga i social mediów
  • Przeniesieniu wszystkich zasobów firmowych do chmury i przygotowanie się do działania w trybie cyfrowym
  • Dodatkowych sposobach, dzięki którym możesz pomóc swoim klientom. Pomyśl, co by to mogło być.  

Produktywność w warunkach home office 

Jak efektywnie pracować w domu? Niezależnie od tego, czy pracujesz w swojej firmie, czy jesteś zatrudniony u kogoś, istnieją pewne dobre i uniwersalne praktyki. Ich wprowadzenie pozwala zaoszczędzić czas i się zdyscyplinować. Kilka z nich: 

  1. Technika pomodoro, czyli 25 minut pracy i 5 minut przerwy. Warto nastawić sobie budzik na wyznaczony czas i wyłączyć wszystkie “przeszkadzajki”, np. media społecznościowe (chyba że pracujemy właśnie tam). W ciągu dnia można wyznaczyć sobie na przykład 5 takich trybów pracy i sprawdzić, czy produktywność wzrosła. 
  2. Koncentracja na jednym zadaniu zamiast na kilku. Ten punkt wiąże się nieco z poprzednim. Jeśli pracujemy nad czymś, np. koncepcyjnie, to nie rozpraszajmy się nie wykonujmy innych zadań, nawet jeśli trwają one przysłowiowe 2 minuty. Według badań, powrót do zadania zajmuje 30% więcej czasu!  
  3. Dbaj o zdrowy styl życia. Na skuteczną pracę ma wpływ bardzo wiele czynników, m.in. zdrowe jedzenie, sport oraz redukowanie poziomu stresu. Praca zdalna najczęściej wiąże się z długim siedzeniem przy biurku, przez co narażamy swój kręgosłup. Dlatego sprawdzą się stare, dobre rady: w przerwach od pracy wstań i przeciągnij się! 
  4. Nie łap zbyt wielu srok za ogon! Niektórzy przedsiębiorcy mają pokusę bycia “zosią samosią”: chcą zająć się stronąmarketingiemITpozycjonowaniem, itd. Wtedy trudno o skuteczną pracę nad konkretnym projektem. Pomóc może wyznaczenie sobie czasu na wykonanie zadanie, najlepiej z samego rana. Lista konkretnych zadań pozwoli uporządkować pracę i sprawdzić, czy trzymamy się planu. 
  5. Nagroda za wykonany plan. Każdy z nas może mieć trudniejszy dzień w pracy online, a wizja nagrody może przyspieszyć wykonywanie obowiązków. Bycie w pracy przez 24 godziny na dobę może sprzyjać wypaleniu. Wykonanie zadań w ustalonym czasie warto wynagrodzić sobie np. filmem, książką, rozmową z rodziną, znajomymi etc.  

Praca online: produktywność to nawyki 

Praca w domu wydaje się przyjemna, ale warto wyznaczyć sobie konkretne zasady oraz wymyślić nagrody na później. Pozwoli to na utrzymanie dyscypliny i zwiększy motywację do pracy. Tworzenie tego typu rytuałów to wypracowywanie skutecznych nawyków, procentujących w przyszłości.  

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • Marketing

    Rynek nazw domen, raport z 2022 roku

    Na koniec 2022 roku, postanowiono przeprowadzić raport, który miał na celu zobrazować obecną sytuację w Rejestrze domeny.pl. Poniżej znajduje się szczegółowe podsumowanie jego wyników. Raport został przeprowadzony wraz z końcem trzeciego kwartału 2022 roku. W tym czasie na Rejestrze domeny.pl znajdowały się ponad 2 miliony nazw aktywnych domen w DNS, dokładna liczba to 2 526 […]

  • Marketing

    Kim jesteśmy i co możemy zaoferować? 

    W obecnym świecie można zaobserwować ciągły rozwój usług telekomunikacyjnych. Hosting oraz domeny zyskują się na sile i są bardzo chętnie wykorzystywane przez wiele osób, którym zależy na sprawnym działaniu w sieci. Firm informatycznych jest naprawdę wiele, oferują one swoim klientom wachlarz rozmaitych usług. Wśród nich znajduje się właśnie między innymi hosting, czyli usługa polegająca na […]

  • Marketing

    Narzędzia marketingu szeptanego

    Czy słyszałeś kiedyś pojęcie „marketing szeptany”? Myślę, że zanim przejdę to umówienia narzędzi marketingu szeptanego, to warto wytłumaczyć czym owe zagadnienie w ogóle jest. Marketing szeptany, inaczej zwany buzz marketingiem, jest gałęzią marketingu. Jego zadaniem jest wywoływanie szumu oraz prowadzenie dyskusji w sieci, tak aby dotrzeć do pozostałych użytkowników Internetu. Poprzez marketing szeptany rozpowszechnia się […]