Newsletter to coraz bardziej rozwijający się kanał komunikacji między firmą lub blogiem a odbiorcami. Czym tak naprawdę jest newsletter, czy warto go wysyłać i jakie są jego możliwości?
Newsletter to jeden ze sposobów tworzenia wartościowych treści na stronie internetowej i jednocześnie jeden z najbardziej niedocenianych kanałów marketingowych. Można go porównać do działań public relations: na efekty trzeba trochę poczekać, ale jeśli się pojawiają, są imponujące.
Czym jest newsletter i czym różni się od mailingu?
To rodzaj regularnie wysyłanej korespondencji do czytelników strony www, potencjalnych lub obecnych Klientów. Używamy pojęcia: mailing. Różnica polega na tym, że newsletter jest wysyłany regularnie o tej samej porze. Chodzi o zbudowanie pewnego rytuału. Celem jest sprzedaż produktów lub usług oraz nawiązanie bardziej osobistej relacji między firmą/blogerem a Klientami/czytelnikami (za ich zgodą). Oczywiście trzeba wykazać się sporym wyczuciem i znajomością swoich Klientów, aby nie przesyłać niepotrzebnych treści.
Po co wysyłać newsletter?
Bywamy uzależnieni od Social Mediów. Trzeba przyznać, że zasięgi organiczne na Facebooku cały czas spadają. Obsługa mediów społecznościowych staje się coraz bardziej kosztowna, a komunikacja w tych kanałach ma charakter ulotny. Posty szybko się dezaktualizują, a scrollowanie tablicy na Facebooku czy prowadzenie rozmów sprzyjają rozproszeniu uwagi użytkowników. Poza tym Facebook poprzez swoje algorytmy wybiera danym użytkownikom wyświetlanie postów (nie wszyscy widzą to samo). Newsletter przypomina czytanie prenumeraty, na którą potrzeba nieco więcej czasu i zaangażowania. To jednak nie sprawia czytelnikowi kłopotu, ponieważ dostaje coś w zamian. Najczęściej stosowaną techniką jest prezent za zapis na newsletter, e-book, zniżka na kurs/warsztaty/szkolenia czy też dostęp do niepublikowanych dotąd treści.
Dlaczego jeszcze warto wysyłać newsletter?
- Newsletter to spersonalizowany kanał komunikacji i dobry sposób dotarcia do nowych odbiorców.
- Czytelnik dostaje coś wartościowego, nowego i unikalnego, czego nie ma w social mediach.
- Doskonały sposób na budowanie bazy aktywnych i zaangażowanych czytelników. Którzy czytają newsletter z własnej woli, interesują się tym co dzieje się w firmie lub na blogu.
- Jest elastycznym narzędziem, w którym można sprawdzać klikalność maili, konwersję, sposób czytania (które elementy newslettera są najciekawsze dla użytkowników, co ich interesuje) i na bieżąco dostosowywać narzędzie do oczekiwań odbiorców bez strachu o utratę zasięgu.
- Dzięki newsletterowi zbiera się dużą liczbę danych o Klientach, ich nawykach, demografii, co sprawia, że można ich dobrze poznać, a nie fragmentarycznie jak w social mediach.
Co ciekawe, za granicą newsletter jest bardzo prężnie działającym kanałem kontaktu marki i twórcy internetowego, a social media nie cieszą się aż takim zaangażowaniem jak w Polsce. W naszym kraju branża e-commerce jest najbardziej otwarta na newslettery.
Domena i hosting w Kru.pl
Początek przygody z newsletterem zaczyna się oczywiście na stronie internetowej i hostingu oraz domenie. Kru.pl zostało uhonorowane 1. miejscem w rankingu PC World pod względem jakości oferty. Marka Kru.pl, mimo że jest świeża na rynku, jej założyciele są liderami małopolskiego rynku telekomunikacji B2B oraz inżynierami z rynku hostingowego. Nasza marka ma najtańsze domeny na rynku, dzięki czemu Klient zaoszczędza pieniądze, ale również zyskuje najlepsze wsparcie przed i po sprzedaży. Zachęcamy do skorzystania z naszych usług: https://www.kru.pl/wordpress.php