Bezpieczna i estetyczna strona internetowa to pierwszy krok do wzbudzenia zainteresowania marką, a potem zbudowania relacji i zamianie obserwatora w Klienta. Na co zwrócić uwagę, żeby zostać zapamiętanym?
Obecnie mamy nieograniczone możliwości co do promocji własnej marki w sieci i poza nią. Powstaje coraz więcej stron internetowych, a zdecydowanym faworytem wśród systemów zarządzania treścią jest WordPress (aż 30% stron www powstało właśnie w tym CMS).
Jednak wiele stron „wpada z gry”, a raczej z wyszukiwarki i świadomości Klientów poprzez niezachowanie standardów bezpieczeństwa czy też niewystarczające działania promocyjne. Oprócz bezpieczeństwa, często decyduje również pierwsze wrażenie (kilka sekund tuż po wejściu na stronę). To wtedy użytkownik „skanuję” stronę i decyduje, czy na niej pozostać czy też wyjść z niej bezpowrotnie.
Jakie czynniki wziąć pod uwagę?
- Dobry hosting. Przechowywanie plików na serwerze trzeba powierzyć sprawdzonemu dostawcy usług, najlepiej takiemu, który ma doświadczenie w pracy z wieloma Klientami. Cena nie powinna grać tu roli, liczy się bowiem szybkość łącza, odpowiednie technologie, bezpieczeństwo hostingu i pewne twarde wskaźniki (np. SLA na poziomie 99,5%, czyli dostępność bezawaryjnie działającego systemu w takim procencie czasu).
- Udostępnienie danych związanych z firmą, takich jak NIP, REGON, telefon, mail i dokładny profil działalności. Dzięki temu Klient już od razu będzie miał jasną informację, czym się zajmujesz i nie musi jej szukać w czeluściach Internetu.
- Certyfikat SSL. Tzw. „zielona kłódka” to nie tylko dobre pozycjonowanie strony, ale też stopniowo wprowadzany wymóg (przeglądarka Chrome oznacza stronę bez Certyfikatu SSL jako „niebezpieczną”, przez co automatycznie ląduje niżej w wynikach wyszukiwania). Co więcej, Google faworyzuje strony, które mają potwierdzony Certyfikat SSL. To również czynnik rankingujący co do wartości strony.
- Uwiarygodnij markę. Poszukaj i wyodrębnij fakty związane z firmą: osiągnięcia, nagrody, zaufanych Klientów, z którymi współpracujesz. Podkreśl wszystkie „dowody społeczne”, one bardzo przemawiają do rozsądku i pokazują Cię jako eksperta. Może współpracujesz z „grubymi rybami” albo przygotowywałeś wyjątkowy projekt?
- Opowiedz historię związaną z firmą lub pracownikami. Zrób to w prostych słowach. Ludzie kochają historie, często szukają możliwości utożsamienia się z kimś. Jeśli trafisz do ich wyobraźni, wzbudzisz również zaufanie. Oczywiście niech to będzie prawdziwa historia. A jeśli nie przychodzi Ci nic ciekawego do głowy, po prostu opisz ciekawie ofertę. Unikaj biznesowego żargonu.
- Zamieść zdjęcia dobrej jakości wykonane przez fotografa. Nie ma nic gorszego niż zdjęcia ze stocka obok nazwisk pracowników: wieje sztucznością i brakiem polotu. Dobry fotograf świetnie uchwyci pracowników w kadrze, przedstawi firmę jako zespół profesjonalistów w przekonujący i naturalny sposób.
- Teksty powinny być dobrze napisane i pozbawione błędów. Na contencie nie warto oszczędzać: teksty powinny być oryginalne i prezentować coś, co naprawdę wyróżnia markę (standardowe: „10 lat doświadczenia” tutaj się nie sprawdzi). Warto zwrócić uwagę na zakładkę: „O nas” i o to, żeby była napisana klarownie, ale z pomysłem.
- Czy na stronie nie ma błędów? Chodzi w szczególności o ładowanie strony, klikanie między zakładkami, upload obrazków, wypełnianie formularzy. Warto przeklikać po kolei każdą podstronę i sprawdzić, czy wszystko działa.
Hosting w Kru.pl
Zachęcamy do skorzystania z hostingu WordPress, który automatycznie instaluje aplikację WordPress. Dysponujemy bardzo szybkimi serwerami LiteSpeed, wydajnymi dyskami NVMe, zapewniamy certyfikat Let`s Encrypt oraz zgodność hostingu z wymaganiami RODO. Zapraszamy do skorzystania z usług: https://www.kru.pl/wordpress.php