SEO w sklepie internetowym_ na co zwrócić uwagę_

SEO w sklepie internetowym: na co zwrócić uwagę?

Czy wiesz, że aż 98% Polaków korzysta z Google`a, gdy czegoś szuka? Poza tym 55% osób wchodzi w pierwsze 3 pozycje na liście wyników wyszukiwania. Oczywiste zatem, że SEO zdecydowanie zapewnia lepszą konwersję w sklepach internetowych. Jak się zabrać za SEO w e-sklepie i wyeliminować błędy? 

SEO to optymalizacja sklepów i stron internetowych pod kątem wymogów wyszukiwarek. Celem istnienia e-sklepu jest konwersja, czyli wykonanie przez klienta określonego działania. Pod pojęciem konwersji mogą kryć się różne czynności, które ma wykonać klient, ale przyjmijmy, że chodzi o zakup produktu. SEO pomaga osiągnąć wysokie pozycje w Google na konkretne frazy, które konwertują. Dzięki temu można docierać do zainteresowanych klientów, którzy są gotowi wydać pieniądze na zakup. 

SEO w sklepie online: kluczowe elementy 

Warto wziąć pod uwagę kilka elementów: 

  • Kwestie techniczne, czyli dobry hosting, kluczowa rola certyfikatu SSL, dbałość o prędkość ładowania strony, responsywność (mobilna strona sklepu), adresy url oraz dostosowanie strony pod kątem użyteczności dla klientów (UX). Tę część opisywaliśmy już wcześniej.  
  • Kwestie związane z treścią (contentem), która odgrywa równie ważną rolę, napędzając ruch do sklepu. Liczą się również wartościowe linki. 

Planowanie działań SEO w e-sklepie 

Ten proces warto podzielić na kilka etapów: 

  • Dobór odpowiednich słów kluczowych, 
  • Stworzenie opisów kategorii, 
  • Przygotowanie opisów produktów
  • Zadbanie o linkowanie, 
  • Przygotowanie contentu na blog na stronie sklepu. 

Dlaczego wszystkie elementy są ważne? Dobór słów kluczowych jest fundamentem, dzięki któremu czytelnicy znajdą stronę sklepu w wyszukiwarce. Jednak nie wolno zapominać o pozostałych elementach, które budują strukturę sklepu, porządkują ją i wpływają na optymalizację. Dobre opisy kategorii, produktów, linki oraz teksty na blogu tworzą skuteczną ścieżkę klienta, na końcu której odbiorca dokonuje zakupu. Poza tym ta ścieżka jest przyjemna i chce się na nią wracać.  

Frazy kluczowe: jak je dobrać? 

Potrzebne będzie wykonanie gruntownego researchu i analizy konkurencji: 

  • Znajdź frazy, których używają klienci, a nie takie, które są branżowe lub używasz ich ty. Czasem zdarza się, że w wyniku różnych przyzwyczajeń i obcowania z daną branżą, inaczej nazywamy rzeczy niż nasi klienci. Np. fraza: “wycieraczki do auta” pojawia się w SERP rzadziej niż: “wycieraczki do samochodu”. Wybieraj te, które są częściej używane i prostsze. Wyjątek to sytuacja, kiedy kierujesz swoje produkty do osób ze swojej branży lub do B2B.  
  • Pozycjonowanie “na długi ogon”. Nie używaj zbyt ogólnych fraz, np. “auta”, “meble”, “do domu” – fraza musi być doprecyzowana. W przeciwnym razie klientowi pokażą się najróżniejsze produkty, a to zmniejsza szansę, że trafi do ciebie. Doprecyzuj frazę, np. “meble drewniane do salonu”, “artykuły do domu” lub: “wygodne krzesła do domu”. Sprawdzi się tutaj frazowanie “na długi ogon”, które jednocześnie zmniejsza ruch na stronę, ale za to przyjdą do ciebie osoby zainteresowane i zmotywowane do zakupu.  
  • Wyodrębnienie wartości ważnej dla grupy docelowej (np. meble z prawdziwego drewna, a nie sklejki, ubrania wykonane z biobawełny, czy też: “tani versus drogi”). Warto też szczerze sobie odpowiedzieć: czy to, co sprzedaję, to jakość premium czy raczej przeciętna? Co liczy się dla twojej grupy docelowej? Czy ma ona potrzeby związane z jakością produktu, a może estetyką, bezpieczeństwem, aspektem wizualnym?  
Ubbersuggest. Fraza wycieraczki do auta
Ubbersuggest. Fraza wycieraczki do samochodu

Gdy już tego się dowiesz, wybierz frazy najczęściej wybierane i dostosuj do własnego biznesu, branży, zasięgu działania etc. W kolejnej części opiszemy pozostałe elementy SEO w sklepie internetowym, na które musisz zwrócić uwagę. 

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • E-commerce

    PrestaShop czy Magento – które wybrać oprogramowanie sklepu?

    W Polsce działa ponad 60 tys. sklepów internetowych. Imponujące tempo wzrostu może się jeszcze długo utrzymywać. Polacy przeznaczają coraz większe środki na zakupy online. Jeśli chcesz zacząć sprzedawać w sieci, poświęć czas na wybór odpowiedniego oprogramowania sklepu. To od niego zależą Twoje możliwości, koszty modyfikacji i nie tylko. Sprawdźmy, które z popularnych rozwiązań jest lepsze […]

  • E-commerce

    Jak zainstalować Google Tag Managera w WordPressie?

    Google umożliwia korzystanie z wielu darmowych narzędzi. Należą do nich m.in. statystyki w ramach Analytics czy też Search Console, gdzie znajdziesz dane związane ze stroną i jej widocznością w wynikach wyszukiwania. Mniej popularnym choć bardzo przydatnym rozwiązaniem jest Google Tag Manager. Sprawdź, dlaczego warto z niego skorzystać i jak go zainstalować w systemie WordPress? Co […]

  • E-commerce

    Optymalizacja SEO sklepu internetowego – na co zwrócić uwagę?

    Sklepy internetowe są obecnie bardzo ważną częścią marketingu, niektórzy przedsiębiorcy decydują się tylko i wyłącznie na prowadzenie sklepu online. Oprogramowania sklepów, które są bardzo popularne, zoptymalizowane są pod wymagania algorytmu Google. Do osiągnięcia oczekiwanego efektu, potrzebne są jedynie odpowiednie wtyczki. Sklep, którego widoczność ma stale rosnąć, wymaga jednak wdrożenia odpowiednich działań optymalizacyjnych. O jakie działania […]