Domyślna wyszukiwarka internetowa dla użytkowników w UE (1)

Domyślna wyszukiwarka internetowa dla użytkowników w UE

Właściciele smartfonów w Europie będą mogli wybrać inną niż Google wyszukiwarkę treści. Tego typu możliwość istniała już wcześniej, ale tym razem będzie można to zrobić już podczas pierwszej konfiguracji telefonu. 

Od 1 marca 2020 użytkownicy Androida będą mieli opcję wyboru wyszukiwarki. Do tych zmian doszło poprzez naciski Komisji Europejskiej, która nałożyła kolejną karę na Gooogle`a: 4 miliardy dolarów. Zgodnie z unijnymi przepisami, gigant narzuca użytkownikom swój produkt i tym samym blokuje działania innych wyszukiwarek.  

Wyszukiwarki internetowe dostępne w Polsce 

Google opublikował już listę dostępnych miejsc wyszukiwania, z których użytkownik wybierze domyślną. W każdym z 31 europejskich krajów będzie to zestaw trzech różnych wyszukiwarek. W Polsce do wyboru będą:  

  • DuckDuckGo – wyniki wyszukiwania nie są personalizowane, tzn. nie są brane pod uwagę poprzednie wyszukiwania czy dany kraj. Po wpisaniu zapytania, pojawia się najpierw wynik z Wikipedii. 
  • Info.com – zapewnia metawyszukiwanie poprzez wyszukiwarki i katalogi, w tym Google, Yahoo !, Ask, Teoma, AlltheWeb, Inktomi, Yandex, Open Directory, Kanoodle, LookSmart i About.com. 
  • Yandex – największa rosyjska wyszukiwarka, która przypomina bardziej portal, w którym można znaleźć produkty, obrazy, mapy, video oraz nowości. 

Pozostałe wyszukiwarki, dostępne w innych krajach: Qwant, GMX, PrivacyWall, Givero czy Seznam. 

Duck Duck Go będzie dostępna w każdym europejskim kraju. 

Google: kilka danych 

Wyszukiwarka Google funkcjonuje od 1998 roku, wypierając z rynku inne firmy. Według danych z 2019 roku, ma niemal 70% udziałów w rynku.  

  • reklamy (2000) 
  • obrazki (2001) 
  • weryfikacja poprawności wpisanej frazy (2002) 
  • produkty (2002) 
  • wiadomości (2002) 
  • podpowiedzi (2005) 
  • linki do podstron dla strony na pierwszej pozycji (2005) 
  • video (2005) 
  • pogoda, wyniki meczów, video, sylwetki osób wraz z powiązaniami rodzinnymi (od 2005) 
  • wyszukiwanie głosem (2008), wyszukiwanie obrazem (2011) 
  • Knowledge Graph (2012). 

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • Marketing

    Rynek nazw domen, raport z 2022 roku

    Na koniec 2022 roku, postanowiono przeprowadzić raport, który miał na celu zobrazować obecną sytuację w Rejestrze domeny.pl. Poniżej znajduje się szczegółowe podsumowanie jego wyników. Raport został przeprowadzony wraz z końcem trzeciego kwartału 2022 roku. W tym czasie na Rejestrze domeny.pl znajdowały się ponad 2 miliony nazw aktywnych domen w DNS, dokładna liczba to 2 526 […]

  • Marketing

    Kim jesteśmy i co możemy zaoferować? 

    W obecnym świecie można zaobserwować ciągły rozwój usług telekomunikacyjnych. Hosting oraz domeny zyskują się na sile i są bardzo chętnie wykorzystywane przez wiele osób, którym zależy na sprawnym działaniu w sieci. Firm informatycznych jest naprawdę wiele, oferują one swoim klientom wachlarz rozmaitych usług. Wśród nich znajduje się właśnie między innymi hosting, czyli usługa polegająca na […]

  • Marketing

    Narzędzia marketingu szeptanego

    Czy słyszałeś kiedyś pojęcie „marketing szeptany”? Myślę, że zanim przejdę to umówienia narzędzi marketingu szeptanego, to warto wytłumaczyć czym owe zagadnienie w ogóle jest. Marketing szeptany, inaczej zwany buzz marketingiem, jest gałęzią marketingu. Jego zadaniem jest wywoływanie szumu oraz prowadzenie dyskusji w sieci, tak aby dotrzeć do pozostałych użytkowników Internetu. Poprzez marketing szeptany rozpowszechnia się […]