Optymalizacja SEO sklepu internetowego – na co zwrócić uwagę?

Sklepy internetowe są obecnie bardzo ważną częścią marketingu, niektórzy przedsiębiorcy decydują się tylko i wyłącznie na prowadzenie sklepu online. Oprogramowania sklepów, które są bardzo popularne, zoptymalizowane są pod wymagania algorytmu Google. Do osiągnięcia oczekiwanego efektu, potrzebne są jedynie odpowiednie wtyczki. Sklep, którego widoczność ma stale rosnąć, wymaga jednak wdrożenia odpowiednich działań optymalizacyjnych. O jakie działania chodzi? Na czym polega optymalizacja SEO sklepu internetowego? Odpowiedzi na pytania znajdują się poniżej.

Jakie działania podjąć jeśli chodzi o optymalizację SEO sklepu internetowego?

Wiele czynników ma wpływ na to, czy sklep jest widoczny w Google. Kluczowym czynnikiem jest optymalizacja zawartości strony sklepu, a także optymalizacja skryptów. Dlaczego mowa właśnie o wyszukiwarce Google? To właśnie ta wyszukiwarka posiada w Polsce zdecydowanie największy udział na rynku. Możliwe, że dany sklep internetowy posiada już bardzo dobry profil odnośników, które sukcesywnie przekierowują do jego witryny, jednak problemem jest brak jego optymalizacji. Jej wprowadzenie może skutkować całkowitą zmianą sytuacji w bardzo krótkim czasie. Poprawią się nie tylko średnie pozycje na kluczowe frazy, ale także CTR, czyli współczynnik klikalności. Co jest więc potrzebne, aby zauważyć efekty? Poniżej 10 działań, które mogą pomóc, nie są to jednak wszystkie działania, jakich może wymagać sklep. Należy pamiętać, że każdy przypadek jest inny.

1. Szyfrowanie połączenia

Każdy sklep internetowy, powinien obowiązkowo korzystać z certyfikatu SSL. Dzięki niemu połączenie pomiędzy witryną, a jej użytkownikami jest szyfrowane. Co to oznacza? Oznacza to, że dane, które są przesyłane, nie mogą zostać w żaden sposób zmienione bądź przejęte przez niepożądane osoby. Jest to nie tylko czynnikiem rankingowym, ale także sposobem na zadbanie o bezpieczeństwo klientów sklepu. Trudno jest znaleźć sklep interesowny bez SSL, a co więcej, coraz ciężej znaleźć inną rozwijaną stronę bez tego rozwiązania. Obecnie około 80 % wszystkich witryn z niego korzysta.

2. Mobilna wersja sklepu

Obecnie ruchy w sieci pochodzą z urządzeń mobilnych. Sklep internetowy koniecznie musi posiadać więc wersję, która idealnie będzie dopasowana do ekranów, charakteryzujących się różną rozdzielczością, celem tego jest jej wyświetlanie się na wszystkich ekranach poprawnie. W momencie kiedy internauta ma jakikolwiek problem z poruszaniem się po danej witrynie, czy występują u niego trudności z kliknięciem danego elementu, to niestety taka osoba nie stanie się klientem sklepu i trudno się temu dziwić. Bardzo ważny jest fakt, że dla Google głównym wariantem jest właśnie mobilna wersja strony. Jej brak może skutkować z negatywnym wpływem na widoczność w wynikach wyszukiwania.

3. Ustalenie fraz do optymalizacji

Jednym z podstawowych kroków w optymalizacji jest analiza słów kluczowych. Kolejnym krokiem jest wdrożenie wybranych fraz. Można korzystać z wielu dostępnych narzędzi jak np. Senuto, Semstorm, czy Planer słów kluczowych w Google Ads. Warto postawić na frazy tzw. z długiego ogona, czyli takie, które składają się z co najmniej 3 słów. Dlaczego? Po pierwsze, takie zapytania są dużo lepiej kontestowane. Po drugie, uzyskanie wysokich pozycji na nich jest o wiele łatwiejsze od uzyskania ich w przypadku krótszych, ogólnych słów kluczowych.

4. Optymalizacja treści pod frazy

Posiadając już słowa kluczowe, należy przejść do optymalizacji istniejących treści. Następnie należy przygotować kolejne. Frazy pożądane powinny być wykorzystane następująco:

– Fraza najważniejsza powinna znaleźć się w tytule SEO strony i w opisie, czyli w title i description. Wszystko dlatego, że Title to istotny czynnik rankingowy, a opis przyczynia się do wyższego CTR w wyszukiwarce Google. Tej samej frazy należy użyć również w tytule podstrony, czy najczęściej jako nagłówków H1, a także w leadzie. Warto powtarzać ją w pozostałej treści.

– Słowa kluczowe, które są mniej istotne, można wpleść w treść w sposób naturalny. Jeśli część z nich pojawiła się w nagłówkach, należy zrobić to w sposób optymalny. Najistotniejszą frazą jest ta najczęściej wyszukiwana, charakteryzująca się wysokim CPC według Senuto lub Google Ads. Osiągniecie wysokiej pozycji na daje zapytanie, może przyczynić się do dużego ruchu na stronie, a co za tym idzie, wyższą sprzedaż.

5. Optymalizacja tytułu (Title)

Tytuł SEO strony to czynnik rankingowy, dlatego jest on niezwykle ważny. Jednak nie działa to na takiej zasadzie, że Google wyświetli go w wynikach dokładnie w takiej samej formie, w jakiej został on zdefiniowany. Jeśli spełni się kilka zasad, to jest możliwość, że tytuł wyświetli się w formie zgodnej z oczekiwaniami. Pierwszą istotną kwestią jest jego tytuł. Google pokazuje daną liczbę pikseli, nie znaków. Najważniejsze słowo kluczowe powinno znaleźć się jak najbliżej początku tytułu. Nie należy upychać w nim fraz ani stosować schematów.

6. Menu strony

Menu strony jest elementem, który wpływa na indeksowanie się witryny oraz na widoczność w Google. Warto także pomyśleć, z czego powinno się składać drzewo kategorii i dać sobie na to czas, należy do tego wykorzystać narzędzia do analizy słów kluczowych. Jest to istotne zarówno dla algorytmu Google, jak i użytkowników, którzy korzystając z drzewa kategorii, będą mogli łatwiej dotrzeć do grupy produktów, które są w kręgu ich zainteresowania.

7. Opisy produktów

Opisy produktów są treściami, z którymi zapozna się prawdopodobnie tylko część osób odwiedzających sklep, ale zdecydowanie warto mieć je, aby umieszczać w nich linki wewnętrzne i zoptymalizować witrynę pod kolejne słowa kluczowe, które dotyczą danej kategorii. Nie musi to być długi content, należy przygotować kilka, kilkanaście wartościowym zdań, które pomogą użytkownikom w wyborze danego produktu. Gdzie powinien się znaleźć opis produktu? Rozwiązania są tak naprawdę dwa, pierwszym jest umieszczenie krótkiego opisu nad listą produktów, a dłuższego tuż pod nią. Drugi rozwiązaniem jest zastosowanie nad listą artykułów wstępu do całego opisu wraz z opcją rozwinięcia tekstu.

8. Blog

Blog powinien być dodatkiem do każdego sklepu internetowego. To właśnie za jego pośrednictwem można doradzać klientom w sprawie decyzji zakupowych. Blog pozwoli także na „ładne” omówienie oferty, podpowie jak korzystać z artykułów zakupionych w konkretnym sklepie. Warto posiadać bloga nie tylko po to, aby móc dostarczać klientom przydatnego contentu, ale także dlatego, że dla wyszukiwarki Google cenne są właśnie witryny z wartościowymi treściami. Artykuły należy wykorzystać do wewnętrznego linkowania, czyli powinny one prowadzić do produktów bądź innych poradników. Najlepiej, aby twórcą treści na blogu był specjalista z danej dziedziny.

9. Wewnętrzne linkowanie

Odnośniki wewnętrzne powinny prowadzić do każdej podstrony w serwisie. Np. linki na blogu mogą prowadzić do danych produktów. Odsyłacze są dla Google pewnym sygnałem, informują, że dany URL jest wart odwiedzenia. Każdy kolejny odsyłacz ma więc duży wpływ na widoczność linkowanego materiału.

10. Dane strukturalne na stronie

Dzięki nim, istnieje możliwość opisania robotowi Google, czym jest dany element, np. co jest ceną, a co stanem magazynowym. Te informacje mogą wyświetlać się w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie, może dość do zwiększenia wskaźnika CTR.

Kru.pl – co możemy o sobie powiedzieć?

Jesteśmy firmą, która została stworzona przez przedsiębiorców dla przedsiębiorców, co to oznacza? W naszej ofercie znajdują się więc usługi, jakich sami oczekujemy. Nasza zaletą jest fakt, iż sprawnie dopasowujemy się do ciągłych zmian, jakie zachodzą w biznesie. Prowadzą one do tego, że firmom bardzo szybko zmieniają się potrzeby. Jesteśmy zespołem osób, które mają za sobą lata pracy w branży usług telekomunikacyjnych oraz hostingu. Sprawiło to, że dzisiaj posiadamy bardzo duże doświadczenie i wiedzę w tym zakresie. Usługi jakie oferujemy zapewne „przypadną do gustu” nawet najbardziej wymagającym przedsiębiorcom oraz właścicielom firm. Kierujemy się kilkoma wartościami, jakie pozwalają nam na prowadzenie uczciwego i rzetelnego biznesu, m.in: posiadamy bardzo przejrzystą ofertę, a proponowane przez nas rozwiązania są zawsze w pełni wytłumaczone, co prowadzi do tego, że przedsiębiorcy mają co do nich jasność. Zapoznaj się z naszą ofertą https://kru.pl/bizneshosting.php.

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • E-commerce

    Jak zainstalować Google Tag Managera w WordPressie?

    Google umożliwia korzystanie z wielu darmowych narzędzi. Należą do nich m.in. statystyki w ramach Analytics czy też Search Console, gdzie znajdziesz dane związane ze stroną i jej widocznością w wynikach wyszukiwania. Mniej popularnym choć bardzo przydatnym rozwiązaniem jest Google Tag Manager. Sprawdź, dlaczego warto z niego skorzystać i jak go zainstalować w systemie WordPress? Co […]

  • E-commerce

    Total Cost of Ownership (TCO) usług hostingowych

    Oszacowanie wszystkich kosztów związanych z hostingiem,  jest bardzo ważnym krokiem, jeśli podejmie się decyzję o wprowadzeniu go do firmy. Często firmy, które rozpoczynają swoją działalność w sieci błędnie zakładają, że firmy hostingowe nie różnią się od siebie niczym prócz ceny. Bardzo często jednak oszczędności na starcie  powodują w późniejszym czasie lawinę wydatków na specjalistów z […]

  • E-commerce

    Jak analityka produktowa wpływa na Twój biznes?

    Biznes nieodłącznie kojarzy się z promowaniem firmy i produktów bądź usług w internecie. Zazwyczaj robi się to za pomocą strony internetowej, social mediów, reklam, czy nawet aplikacji mobilnych. Tylko, czy te działania zawsze będą skuteczne? Niestety, wszystko wymaga mnóstwa pracy. Nie od razu te działania przyniosą oczekiwane efekty, bo żeby faktycznie tak było, muszą być […]