Blog_ jak zaprojektować wpis, aby był chętniej czytany_

Idealna karta produktu w e-commerce

Karta produktu to jedna z najważniejszych cech twojego e-commerce. Dlatego powinna być czytelna, konkretna i przyjazna dla użytkownika. Karta produktu to punkt styku z użytkownikiem na ścieżce zakupowej. O sukcesie w dużym stopniu decyduje właśnie ten moment, dlatego powinny się tam znaleźć wszystkie kluczowe informacje oraz emocje.  

Umieszczenie informacji na stronie internetowej powinno być zaprojektowane zgodnie z doświadczeniem klienta i jego intuicją. Dzięki temu odwiedzający skojarzy twoje produkty z korzyściami i prawdopodobnie dokona częstszych zakupów.  

1. Nazwa produktu. 

Klient poświęca średnio kilkanaście sekund na zorientowanie się, czego dotyczy karta produktowa. Dlatego ważne, aby nazwa była czytelna i konkretna. Warto użyć konkretnego koloru, rozmiaru czcionki, specyfikacji technicznej produktu oraz innych informacji, która ułatwią klientowi rozpoznanie produktu. 

2. Cena. 

To kluczowy element całej karty produktu, ponieważ większość klientów kupuje w sieci z uwagi na niższą cenę. Uwydatnij cenę na tle pozostałych elementów karty. Dokonaj spójności polityki cenowej produktu, tzn. sprawdź, czy wszystko zgadza się z faktycznym stanem, weź pod uwagę rabaty, obniżki czy promocje i pilnuj ich aktualizacji. 

3. Kontakt z BOK. 

Obsługa techniczna jest znaczącym elementem przy zakupie. Czy informacje o BOK są widoczne i aktualne? Zawsze trzeba przewidywać, co może pójść nie tak podczas zakupów online. Reakcja serwisu powinna być natychmiastowa. Istnieją również klienci, których trzeba poprowadzić przez proces zakupu.  

4. Zdjęcia. 

W Internecie klient nie widzi produktu na żywo, dlatego zdjęcia to jedyna szansa obejrzenia produktu. Zadbaj o zdjęcia w powiększeniu z różnych stron i w formacie 360 stopni. Zdjęcia oraz opisy “sprzedają” produkt. Najlepiej umieścić zdjęcie po lewej stronie karty produktu. 

5. Opis. 

Krótki, treściwy i chwytliwy – to najważniejsze elementy opisu. Nie można przepisywać tekstu od producenta, tekst nie powinien zawierać suchych informacji. Trzeba pamiętać o przyjazności pod kątem wyszukiwarek internetowych i podkreśleniu największych zalet produktu. Opis musi oczywiście pasować do branży, mieć odpowiednią długość i formę (jeśli np. sprzedajesz telefony, najlepiej sprawdzi się krótki opis w punktach). 

6. CTA. 

Call to action, czyli przycisk dodania do koszyka, to domknięcie całego procesu zakupowego. Dlatego CTA musi być widoczne i przemyślane, słowem: zachęcać do kliknięcia. Warto użyć odpowiednich słów i umieścić przycisk nad linią przewijania strony. Zgodnie z user experience, klient intuicyjnie tam właśnie szuka CTA. Można również delikatnie podkreślić przycisk innym kolorem niż reszta karty produktu. Zaleca się testowanie treści, wyglądu i rozmieszczenia przycisków CTA. 

Wymienione elementy karty produktu są niezbędne – bez nich klient nie będzie miał pełnego obrazu produktu, jego cech, a przede wszystkim korzyści z zakupu.  

Karta produktu: które elementy są najważniejsze? 

Zgodnie z badaniem firmy Conversivic można określić, które elementy karty produktu są dla klientów najważniejsze (wyrażone w procentach): 

1. Kontakt z BOK – telefon, mail – tę wartość wskazało aż 92% klientów. 

2. Główne menu, które umożliwia klientom zorientować się, czy właśnie do nich kierowany jest produkt (np. mężczyźni, dzieci, kobiety) oraz odnaleźć kategorię produktu (np. buty, ubrania, torebki) – 90%. 

3. Informacja o tym, czy produkt objęty jest gwarancją – 90%. 

E-commerce: co jeszcze liczy się w karcie produktu? 

Pozostałe miejsca zajęły techniczne parametry produktu (88%), opis produktu (87%) czy zdjęcia (72%). To dowodzi, że klienci tak naprawdę nie kupują twojego produktu, a realne korzyści, które uzyskają dzięki niemu. Jeśli sprzedajesz smartfon, wymieniasz parametry, wskazujesz na wygodę użycia (duży ekran), ale klienta najbardziej interesuje, czy będzie mógł dokładnie obejrzeć zdjęcia znajomych lub swój ulubiony film. Aby zwiększyć zainteresowanie twoim produktem, wprowadź dodatkowe elementy karty produktu, np. recenzje, komentarze, filmiki czy FAQ. 

Idealna karta produktu
Mobilna karta produktu

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • E-commerce

    PrestaShop czy Magento – które wybrać oprogramowanie sklepu?

    W Polsce działa ponad 60 tys. sklepów internetowych. Imponujące tempo wzrostu może się jeszcze długo utrzymywać. Polacy przeznaczają coraz większe środki na zakupy online. Jeśli chcesz zacząć sprzedawać w sieci, poświęć czas na wybór odpowiedniego oprogramowania sklepu. To od niego zależą Twoje możliwości, koszty modyfikacji i nie tylko. Sprawdźmy, które z popularnych rozwiązań jest lepsze […]

  • E-commerce

    Jak zainstalować Google Tag Managera w WordPressie?

    Google umożliwia korzystanie z wielu darmowych narzędzi. Należą do nich m.in. statystyki w ramach Analytics czy też Search Console, gdzie znajdziesz dane związane ze stroną i jej widocznością w wynikach wyszukiwania. Mniej popularnym choć bardzo przydatnym rozwiązaniem jest Google Tag Manager. Sprawdź, dlaczego warto z niego skorzystać i jak go zainstalować w systemie WordPress? Co […]

  • E-commerce

    Optymalizacja SEO sklepu internetowego – na co zwrócić uwagę?

    Sklepy internetowe są obecnie bardzo ważną częścią marketingu, niektórzy przedsiębiorcy decydują się tylko i wyłącznie na prowadzenie sklepu online. Oprogramowania sklepów, które są bardzo popularne, zoptymalizowane są pod wymagania algorytmu Google. Do osiągnięcia oczekiwanego efektu, potrzebne są jedynie odpowiednie wtyczki. Sklep, którego widoczność ma stale rosnąć, wymaga jednak wdrożenia odpowiednich działań optymalizacyjnych. O jakie działania […]