LinkedIn

Personal branding: LinkedIn

Pod koniec stycznia 2020 roku na LinkedInie znajdowało się już 675 milionów osób. Jeśli przyjąć statystyki z GUSU, które mówią o prawie 17 milionach osób pracujących w Polsce, to co piąta z nich ma konto na tym biznesowym portalu. Dlatego trudno nie zauważyć potencjału płynącego z personal brandingu na LinkedIn. 

Czym jest personal branding? To strategia budowania marki osobistej wokół siebie lub swojego biznesu. Piszemy o LinkedIn, największym biznesowym medium społecznościowym, zatem skupimy się na budowaniu wizerunku i promocji własnego biznesu w tym kanale społecznościowym. 

LinkedIn: dlaczego warto tam być? 

Tak duża liczba użytkowników LinkedIn i jego zasięg globalny pozwalają docierać do klientów szybciej niż w realu. Skuteczna strategia działań w tym miejscu może przynieść znaczące rezultaty, szczególnie jeśli prowadzisz działania B2B, ponieważ: 

  • Masz możliwość pozyskania wartościowych biznesowych kontaktów, również zagranicznych, 
  • Obniżasz koszty marketingowo-sprzedażowe choćby poprzez rekrutację na LinkedIn, 
  • Zyskujesz nowych odbiorców treści na blogach firmowych, 
  • Promujesz swój biznes. 

LinkedIn: jak założyć konto? 

Konto firmowe w tym medium społecznościowym jest określane jako LinkedIn Page. Zanim jednak go założysz, musisz posiadać konto osobiste z prawdziwymi danymi osobowymi. Jeśli masz uprawnienia do prowadzenia konta w tym serwisie, stwórz profil firmowy. Można to zrobić poprzez kliknięcie w zakładkę: Produkty, a następnie uzupełnić profil: branżę, wielkość i rodzaj firmy. Ważne, żeby edytować Vanity URL, czyli unikalny adres URL. Dzięki temu szybciej będzie można znaleźć firmę w wyszukiwarce. 

Można też stworzyć inne rodzaje stron firmowych, jak np. marki, projektu czy też stron powiązanych. 

LinkedIn. Zakładanie profilu firmowego
LinkedIn. Uzupełnianie konta firmowego

W kolejnych krokach warto uzupełnić profil o informacje: 

  • Zdjęcie, 
  • Nagłówek – logo firmy, nazwa, slogan, 
  • Przyciski niestandardowe, np. Call to action, dzięki czemu można zwiększyć liczbę działań biznesowych
  • Wszystkie informacje o firmie: opisać ją, dodać dane kontaktowe, lokalizację, hasztagi, polecane grupy. 
LinkedIn. Potencjał biznesowy

LinkedIn: co dalej? 

No dobrze, strona firmowa na LinkedIn już istnieje i jest dobrze uzupełniona. Co w takim razie na niej publikować, aby przyciągnąć klientów? Jak promować biznes? O tym w następnej części wpisu. 

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • Marketing

    Rynek nazw domen, raport z 2022 roku

    Na koniec 2022 roku, postanowiono przeprowadzić raport, który miał na celu zobrazować obecną sytuację w Rejestrze domeny.pl. Poniżej znajduje się szczegółowe podsumowanie jego wyników. Raport został przeprowadzony wraz z końcem trzeciego kwartału 2022 roku. W tym czasie na Rejestrze domeny.pl znajdowały się ponad 2 miliony nazw aktywnych domen w DNS, dokładna liczba to 2 526 […]

  • Marketing

    Kim jesteśmy i co możemy zaoferować? 

    W obecnym świecie można zaobserwować ciągły rozwój usług telekomunikacyjnych. Hosting oraz domeny zyskują się na sile i są bardzo chętnie wykorzystywane przez wiele osób, którym zależy na sprawnym działaniu w sieci. Firm informatycznych jest naprawdę wiele, oferują one swoim klientom wachlarz rozmaitych usług. Wśród nich znajduje się właśnie między innymi hosting, czyli usługa polegająca na […]

  • Marketing

    Narzędzia marketingu szeptanego

    Czy słyszałeś kiedyś pojęcie „marketing szeptany”? Myślę, że zanim przejdę to umówienia narzędzi marketingu szeptanego, to warto wytłumaczyć czym owe zagadnienie w ogóle jest. Marketing szeptany, inaczej zwany buzz marketingiem, jest gałęzią marketingu. Jego zadaniem jest wywoływanie szumu oraz prowadzenie dyskusji w sieci, tak aby dotrzeć do pozostałych użytkowników Internetu. Poprzez marketing szeptany rozpowszechnia się […]