Pod koniec stycznia 2020 roku na LinkedInie znajdowało się już 675 milionów osób. Jeśli przyjąć statystyki z GUSU, które mówią o prawie 17 milionach osób pracujących w Polsce, to co piąta z nich ma konto na tym biznesowym portalu. Dlatego trudno nie zauważyć potencjału płynącego z personal brandingu na LinkedIn.
Czym jest personal branding? To strategia budowania marki osobistej wokół siebie lub swojego biznesu. Piszemy o LinkedIn, największym biznesowym medium społecznościowym, zatem skupimy się na budowaniu wizerunku i promocji własnego biznesu w tym kanale społecznościowym.
LinkedIn: dlaczego warto tam być?
Tak duża liczba użytkowników LinkedIn i jego zasięg globalny pozwalają docierać do klientów szybciej niż w realu. Skuteczna strategia działań w tym miejscu może przynieść znaczące rezultaty, szczególnie jeśli prowadzisz działania B2B, ponieważ:
- Masz możliwość pozyskania wartościowych biznesowych kontaktów, również zagranicznych,
- Obniżasz koszty marketingowo-sprzedażowe choćby poprzez rekrutację na LinkedIn,
- Zyskujesz nowych odbiorców treści na blogach firmowych,
- Promujesz swój biznes.
LinkedIn: jak założyć konto?
Konto firmowe w tym medium społecznościowym jest określane jako LinkedIn Page. Zanim jednak go założysz, musisz posiadać konto osobiste z prawdziwymi danymi osobowymi. Jeśli masz uprawnienia do prowadzenia konta w tym serwisie, stwórz profil firmowy. Można to zrobić poprzez kliknięcie w zakładkę: Produkty, a następnie uzupełnić profil: branżę, wielkość i rodzaj firmy. Ważne, żeby edytować Vanity URL, czyli unikalny adres URL. Dzięki temu szybciej będzie można znaleźć firmę w wyszukiwarce.
Można też stworzyć inne rodzaje stron firmowych, jak np. marki, projektu czy też stron powiązanych.
W kolejnych krokach warto uzupełnić profil o informacje:
- Zdjęcie,
- Nagłówek – logo firmy, nazwa, slogan,
- Przyciski niestandardowe, np. Call to action, dzięki czemu można zwiększyć liczbę działań biznesowych,
- Wszystkie informacje o firmie: opisać ją, dodać dane kontaktowe, lokalizację, hasztagi, polecane grupy.
LinkedIn: co dalej?
No dobrze, strona firmowa na LinkedIn już istnieje i jest dobrze uzupełniona. Co w takim razie na niej publikować, aby przyciągnąć klientów? Jak promować biznes? O tym w następnej części wpisu.