Afiliacja_ czym jest i jak dzięki niej zarabiać na blogu_

Afiliacja: czym jest i jak dzięki niej zarabiać na blogu?

Czytasz książki, korzystasz z usług online, hostingu, produktów finansowych etc.? Jeśli oprócz tego prowadzisz stronę internetową, możesz polecać różne produkty w zamian za prowizję. Nie musisz mieć ogromnych zasięgów lub wielkiej liczby fanów w social media. Czym jest afiliacja i jak działa ten model współpracy? 

Afiliacja: co to jest? 

Afiliacja (marketing afiliacyjny lub partnerski) jest rodzajem zarabiania za pomocą rekomendacji produktów lub usług swoim odbiorcom. Słowem: przyprowadzanie klienta jest wynagradzane prowizją od sprzedaży produktu lub usługi. W afiliacji są 3 strony, które mają równorzędną rolę i każda z nich powinna mieć z tego jakiś zysk: 

  • Reklamodawca – podmiot, który sprzedaje i oferuje produkt lub usługę, np. sklep internetowy, księgarnia itp. 
  • Wydawca – bloger, vloger, podcaster lub influencer, który poleca produkt swojej społeczności i dostaje za to prowizję od sprzedaży, 
  • Sieć afiliacyjna – system, który pozwala współpracować reklamodawcom i wydawcom. 

Oprócz tego ważny jest także program partnerski, czyli narzędzie marketingu internetowego umożliwiające generowanie linków afiliacyjnych i rozliczanie współpracy. 

Afiliacja: na co zwrócić uwagę? 

Wydawca nie musi martwić się o dostawę zamówienia, kwestie finansowe czy logistykę, to wszystko spoczywa po stronie reklamodawcy. Co jest ważne przy rozpoczęciu współpracy afiliacyjnej? 

  • Wysokość prowizji – warto wcześniej zorientować się, jaka jest wysokość wypłacanej prowizji. Wpływa na to kilka czynników, m.in. rodzaj promowanego produktu, ale oczywiście im większa prowizja, tym lepiej, 
  • Obsługa i wsparcie techniczne – liczy się przejrzysty panel, który umożliwia wygodne korzystanie z usługi (reklamy na stronie mogą mieć różny format, np. linków tekstowych, grafik, banerów, widżetów czy też kodów rabatowych), śledzenie statystyk i przejrzyste opisanie warunków współpracy (prawa i obowiązki wydawcy, reklamodawcy). Znaczenie ma też szybka obsługa techniczna. 
  • Próg wypłaty – im niższy, tym szybciej można wypłacić pieniądze. 

Marketing afiliacyjny w Kru.pl 

Afiliacja w Kru.pl to dobry sposób na to dodatkowy zarobek. Wystarczy zarejestrować się w panelu, dołączyć do programu afiliacyjnego i polecać usługi przez specjalnie przygotowany link. Zyskujesz: 

  • Wysokie prowizje: 35 % wartości netto dla usług Hosting Biznes i usług Hosting WordPress – w okresie pierwszego roku przystąpienia Partnera do Programu jak również przedłużenia usług, 
  • Minimum formalności, 
  • Dedykowane wsparcie
  • Długą żywotność linku referencyjnego (polecony przez Ciebie Klient może dokonać zakupu w ciągu 90 dni), 
  • Współpracę z rzetelnym partnerem. 

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • Marketing

    Rynek nazw domen, raport z 2022 roku

    Na koniec 2022 roku, postanowiono przeprowadzić raport, który miał na celu zobrazować obecną sytuację w Rejestrze domeny.pl. Poniżej znajduje się szczegółowe podsumowanie jego wyników. Raport został przeprowadzony wraz z końcem trzeciego kwartału 2022 roku. W tym czasie na Rejestrze domeny.pl znajdowały się ponad 2 miliony nazw aktywnych domen w DNS, dokładna liczba to 2 526 […]

  • Marketing

    Kim jesteśmy i co możemy zaoferować? 

    W obecnym świecie można zaobserwować ciągły rozwój usług telekomunikacyjnych. Hosting oraz domeny zyskują się na sile i są bardzo chętnie wykorzystywane przez wiele osób, którym zależy na sprawnym działaniu w sieci. Firm informatycznych jest naprawdę wiele, oferują one swoim klientom wachlarz rozmaitych usług. Wśród nich znajduje się właśnie między innymi hosting, czyli usługa polegająca na […]

  • Marketing

    Narzędzia marketingu szeptanego

    Czy słyszałeś kiedyś pojęcie „marketing szeptany”? Myślę, że zanim przejdę to umówienia narzędzi marketingu szeptanego, to warto wytłumaczyć czym owe zagadnienie w ogóle jest. Marketing szeptany, inaczej zwany buzz marketingiem, jest gałęzią marketingu. Jego zadaniem jest wywoływanie szumu oraz prowadzenie dyskusji w sieci, tak aby dotrzeć do pozostałych użytkowników Internetu. Poprzez marketing szeptany rozpowszechnia się […]