Amazon wchodzi do Polski

2 marca 2021 roku gigant e-commerce wszedł na polski rynek. Sklep jest dostępny w sieci pod polską domeną. Przedsiębiorcy mogą już rejestrować swoje konta na Amazonie i ruszać ze sprzedażą na „szersze wody”.

Przedstawiciele firmy poinformowali o pracach związanych z uruchomieniem platformy sprzedażowej w Polsce końcem stycznia 2021. O oficjalnym wejściu Amazona na polski rynek mówiło się od kilku lat.

Amazon: co zyskają przedsiębiorcy i klienci?

Do tej pory można było zamawiać produkty z Amazona przy pomocy niemieckiej wersji sklepu, ale dostępnej też po polsku. Obecnie można kupować przy użyciu domeny: www.amazon.pl. Globalny sklep umożliwi polskim przedsiębiorcom dotarcie do większej liczby odbiorców w kraju i za granicą. Klienci zaś zyskają nowe doświadczenia zakupowe.

Źródło: www.amazon.pl

Amazon: co oferuje?

Na platformie można kupić produkty własnych marek oraz od zewnętrznych sprzedawców z wszelakich branż i dziedzin: książki, elektronika, dom i ogród, artykuły dla dzieci, kosmetyki, odzież, obuwie i akcesoria, artykuły związane ze sportem, motoryzacja, muzyka, filmy, biznes, artykuły dla zwierząt itd. 

Amazon: co oferuje dla sprzedawców?

Platforma umożliwia dostęp do wielu rynków. Kompleksowa obsługa zamówień, własne magazyny i wypracowane procesy sprawiają, że sprzedawca koncentruje się głównie na przygotowaniu i promocji ofert. Ceny prowizji są bardzo różne w zależności od rodzaju produktu.

Największym konkurentem giganta e-commerce w Polsce jest Allegro oraz Aliexpress. Amazon zmieni polski rynek, może też stać się zagrożeniem dla mniejszych e-sklepów. 

Amazon w Polsce

Lider e-commerce funkcjonuje w naszym kraju od 2014 roku, ale ta działalność skupiała się głównie na utrzymaniu centrów logistycznych. Mieszczą się one w Sadach pod Poznaniem, Sosnowcu, Kołbaskowie koło Szczecina, na Bielanach Wrocławskich (dwa obiekty), w Pawlikowicach koło Łodzi, w Łodzi, Okmianach koło Bolesławca i w Gliwicach. W Gdańsku znajdują się biura Amazon Web Services (cloud computing) i Centrum Rozwoju Technologii Amazon.

Amazon: kiedy powstał?

Historia Amazon sięga 1994 roku, a założycielem koncernu jest Jeff Bezos. Co ciekawe, Amazon na początku był księgarnią internetową. Po dwóch latach działania firmy, Bezos wprowadził ją na pozagiełdowy rynek akcji NASDAQ. Sytuacja przedsiębiorstwa była ustabilizowana i tak jest też obecnie. Amazon jest pierwszym przedsiębiorstwem, które wykorzystało program afiliacyjny w Internecie. Istnieje on do dziś i działa na zasadzie wysyłki linku prowadzącego do towaru w e-sklepie. Gdy klient kupi polecony towar, afiliant uzyskuje procent od sprzedaży. 

Amazon: inspirujący rozwój e-commerce

Bezos od początku chciał, żeby Amazon był sklepem, gdzie można kupić wszystko. Przedsiębiorstwo handlowe na przestrzeni lat zmieniło się w największy na świecie sklep internetowy. Amazon wciąż inwestuje w nowe rozwiązania. W pierwszym kwartale 2020 r. przychody Amazona osiągnęły 75,45 mld dolarów.

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • E-commerce

    PrestaShop czy Magento – które wybrać oprogramowanie sklepu?

    W Polsce działa ponad 60 tys. sklepów internetowych. Imponujące tempo wzrostu może się jeszcze długo utrzymywać. Polacy przeznaczają coraz większe środki na zakupy online. Jeśli chcesz zacząć sprzedawać w sieci, poświęć czas na wybór odpowiedniego oprogramowania sklepu. To od niego zależą Twoje możliwości, koszty modyfikacji i nie tylko. Sprawdźmy, które z popularnych rozwiązań jest lepsze […]

  • E-commerce

    Jak zainstalować Google Tag Managera w WordPressie?

    Google umożliwia korzystanie z wielu darmowych narzędzi. Należą do nich m.in. statystyki w ramach Analytics czy też Search Console, gdzie znajdziesz dane związane ze stroną i jej widocznością w wynikach wyszukiwania. Mniej popularnym choć bardzo przydatnym rozwiązaniem jest Google Tag Manager. Sprawdź, dlaczego warto z niego skorzystać i jak go zainstalować w systemie WordPress? Co […]

  • E-commerce

    Optymalizacja SEO sklepu internetowego – na co zwrócić uwagę?

    Sklepy internetowe są obecnie bardzo ważną częścią marketingu, niektórzy przedsiębiorcy decydują się tylko i wyłącznie na prowadzenie sklepu online. Oprogramowania sklepów, które są bardzo popularne, zoptymalizowane są pod wymagania algorytmu Google. Do osiągnięcia oczekiwanego efektu, potrzebne są jedynie odpowiednie wtyczki. Sklep, którego widoczność ma stale rosnąć, wymaga jednak wdrożenia odpowiednich działań optymalizacyjnych. O jakie działania […]