Słowa kluczowe to fundament strony internetowej, który pełni rolę informacyjną, marketingową i sprzedażową. Dzięki nim można odnaleźć pożądany produkt, usługę lub informację. Im lepiej dopasowane słowa kluczowe, tym strona znajdzie się wyżej w wynikach wyszukiwania i tym większa szansa na sprzedaż.
Każdego dnia wpisujemy w wyszukiwarkę mnóstwo zapytań. Chcąc coś kupić, w głównej mierze zatrzymujemy się na 1. stronie zapytań. Może to wynikać z różnych nawyków konsumenckich, ale faktem jest, że największe szanse na sukces w dotarciu do Klienta i w sprzedaży mają te firmy, które znajdą się w TOP 10. Dobór odpowiednich słów kluczowych to jeden z elementów, które wpływają na szybsze ładowanie strony w wyszukiwarce.
Czym są słowa kluczowe?
To słowa lub wyrażenia wiążące się z daną branżą, które użytkownicy wpisują w wyniki wyszukiwania. Ten proces wymaga podejścia strategicznego i wiedzy po to, aby zwiększyć szanse na przedostanie się do świadomości Klientów.
Jak dobierać słowa kluczowe?
Warto zacząć od razu od przykładu. Gdy chcemy coś kupić w Internecie, wpisujemy raczej dokładniejszą frazę, np. “tania domena i hosting www”, a nie “domena” i “hosting”. Dlatego warto pozycjonować na tzw. “długi ogon”, ponieważ to da większą szansę na konwersję. Wpisywanie bardziej ogólnych słów kluczowych sprawdzi się raczej w przypadku przeglądania asortymentu. Pozycjonowanie “na długi ogon” ułatwia przebicie się, ponieważ zazwyczaj tam jest mniejsza konkurencja. Co jeszcze warto zrobić?
- Dokładnie spisz oferowane usługi i produkty, np. dobry hosting Kraków
- Wykorzystaj podpowiedzi wyszukiwarki (pod listą wyników wyszukiwania oraz “wyszukiwania podobne do”. To tzw. wyszukiwanie pod semantyczne słowa kluczowe, czyli wszystkie wyrażenia związane z frazą, na którą chcemy pozycjonować stronę internetową. Dzięki temu tekst będzie bardziej wartościowy i ciekawy dla użytkowników, a roboty wyszukiwarki uzyskają większą precyzję w temacie artykułów).
- Użyj narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych.
Narzędzia do słów kluczowych
Najczęściej używane narzędzia:
- Planer słów kluczowych Google, który pokazuje średnią miesięczną liczbę wyszukiwań, a także stawki za wyświetlenie reklam na dane słowo kluczowe.
- Ubbersuggest, który działa na podobnej zasadzie, co Planer od Google`a.
- Google Trends. Pokazuje trendy nie tylko w Polsce, ale na świecie oraz przebicie danej frazy.
- Wyszukiwarki sklepów, serwisów internetowych, np. Allegro, Ceneo etc.
Wyniki, które uzyskamy, będą zależały od kilku rzeczy:
- Branży – najtrudniej przebić się w branży związanej z biznesem, np. w finansach, bankowości, ubezpieczeniach
- Liczby konkurentów
- optymalizacja pod kątem SEO stron internetowych konkurentów, czyli tego, jak wyglądają treści na stronie www
- Liczby stron i jakości linków prowadzących do stron konkurencji.
Słowa kluczowe i dobry hosting
Dobór odpowiednich słów kluczowych, hosting, certyfikat SSL, bezawaryjne działanie serwera oraz wsparcie techniczne dostawcy usług to poszczególne elementy puzzli. Gdy poukładamy je w całość, zyskamy dobrze wypozycjonowaną i bezpieczną stronę internetową. W Kru.pl dysponujemy domeną w cenie 9,89 zł netto, odnowieniem w cenie 40,20 zł netto, a także hostingiem na mocnych dyskach NVMe, zgodnym z RODO. Wiemy, jak ważne jest indywidualne podejście do Klienta. Co istotne, nasze serwery są zlokalizowane w Polsce. Zapraszamy do skorzystania z naszych usług: https://www.kru.pl/