Jest takie powiedzenie: „Content is King”, ale to tylko część prawdy. Reszta to: „Distribution is Queen”. Unikalna i wartościowa treść jest bardzo ważna, ale to odpowiednia promocja decyduje o tym, czy strona internetowa będzie czytana, a produkty będą się sprzedawały. Dobra promocja treści w WordPressie jest kluczowa zarówno w przypadku małych przedsiębiorców, blogerów, jak i dużych sklepów internetowych. Jak w prosty sposób dotrzeć z treściami do Klientów?
Istnieje kilka strategii związanych z promocją treści na WordPressie. Marketingowiec i przedsiębiorca Derek Halpern w swoim artykule: „The 80/20 Rule for Building a Blog Audience” twierdzi, że najlepiej poświęcać 20% czasu na tworzenie treści, a 80% na promocję. Inni specjaliści twierdzą, że ten czas może być podzielony równo na pół (50:50). Wiele oczywiście zależy od rodzaju prowadzonego biznesu, etapu rozwoju, budżetu etc. Czasem warto przeznaczyć nieco więcej godzin na content na stronie www, który może mieć wiele form (treści, grafiki, filmy, podcasty, webinary, etc), a ich stworzenie wymaga zasobów osobowych, finansowych i czasowych. Na pewno jednak strategia promocji jest nieodzowną częścią biznesu w sieci, którą warto wcześniej zaplanować.
Jakie są sposoby promocji strony internetowej?
Istnieje wiele nieodpłatnych i płatnych możliwości promocji, które warto dopasować do własnych możliwości. Dzięki prostocie i funkcjonalności WordPressa jako systemu zarządzania treścią, można je wdrożyć stosunkowo łatwo. Jeśli jednak koncentrujemy się na działaniach nieodpłatnych, kosztem będzie czas.
- Optymalizacja strony www pod kątem SEO. SEO to najważniejszy sposób promocji witryny, ponieważ decyduje o tym, czy strona będzie znaleziona przez użytkowników. Ze statystyk wynika, że aż 90% ruchu na stronie pochodzi z wyników wyszukiwania Google, czyli wyników organicznych. Według badań Advanced Web Ranking TOP5 wyników w wyszukiwarce odpowiada za 67.60% kliknięć. Pozostałe pozycje 6-10 to tylko 3.73% wejść na stronę. Trzeba zatem wykonać wszelkie czynności związane z optymalizacją struktury strony, grafik, filmów i innych elementów strony internetowej. Warto dodać do swojej strony zakładkę „blog”, regularnie publikować w niej treści i w ten sposób zyskać dodatkowy content do promocji, który można dystrybuować na przykład w social media. Ważne, aby dbać o SEO przez cały czas, pomocne w tym będą wtyczki, np. Yoast Seo, która na bieżąco wychwytuje nieścisłości w SEO i pomaga tworzyć lepsze treści pod wyszukiwarkę. W procesie optymalizacji strony pod SEO oczywiście kluczowe jest szybkie ładowanie strony, brak wyskakujących błędów i bezpieczeństwo witryny.
- Tworzenie i wysyłka newslettera. To kolejny kanał komunikacji z odbiorcami, który obecnie coraz bardziej zyskuje na sile ze względu na osobisty charakter mailingu i wiadomość, która nie ginie na przepełnionej tablicy na Facebooku. Mailingi mogą pełnić różne role: informacyjną, perswazyjną, sprzedażową, a ich wspólnym mianownikiem jest budowanie relacji z Klientami. W newsletterach są zawarte dodatkowe materiały, których Klient nie znajdzie nigdzie indziej, zniżki, promocje i osobiste wiadomości. Można również do nich dołączyć video, podcast.Warto również rozpatrzeć opcję: prezent za zapis na newsletter. Zyskujemy wtedy czytelników, których naprawdę interesuje to, co do nich wysyłamy. Istnieją darmowe programy do wysyłki newslettera (np. MailChimp można wysyłać nieodpłatnie do 2000 subskrybentów).
- Dbałość o kanały social media. W zależności od rodzaju biznesu, potrzebne będą różne kanały komunikacji. Uniwersalny dla wszystkich jest Facebook, który ma najwięcej użytkowników (szacuje się, że między 1,5 – 2,3 mld) i jest miejscem promocji dla każdej branży. Istnieje wiele kanałów social media, które z powodzeniem sprawdzają się np. w modzie, fotografii, gastronomii, DIY, beauty (Instagram, Pinterest) oraz w typowo biznesowej komunikacji (LinkedIn). Kolejną sprawą jest kontakt z odbiorcami treści, czyli odpowiadanie na komentarze, inicjowanie dyskusji, organizowanie konkursów etc. Dobrze zastanowić się, gdzie chcemy się pokazywać, ponieważ tworzenie contentu zajmuje trochę czasu i energii. Dlatego czasem lepiej zachować umiar, prowadzić mniej kanałów, ale utrzymać jakość.
- Instalacja certyfikatu SSL. Jest istotną kwestią zarówno w kontekście pozycjonowania i SEO, jak i bezpieczeństwa strony. Te strony internetowe, które go nie posiadają, są oznaczane jako niebezpieczne i lądują niżej w wynikach wyszukiwania. Google i Mozilla podają również, że strony bez SSL będą karane.
- Budowanie sieci kontaktów w obrębie strony internetowej lub bloga. Można to robić na przykład poprzez rekomendacje na stronie internetowej, komentowanie wpisów u innych przedsiębiorców/blogerów, wpisy gościnne. Warto zrobić rozeznanie w grupach skupiających odbiorców potencjalnie zainteresowanych naszymi usługami, np. na Facebooku. Częste udzielanie się może zaowocować współpracą, spotkaniami offline czy też dotarciem np. do autorytetów w branży.
- Reklama płatna. Istnieje kilka możliwości: reklama na Facebooku, w wynikach wyszukiwania, czy też na Instagramie. Skuteczna reklama pozwoli w szybkim czasie dotrzeć z przekazem i zdobyć nowych Klientów lub odbiorców. Facebook Ads pozwala bardzo dokładnie targetować reklamy i jest uzupełnieniem działań bezpłatnych.
Promocja WordPressa: na co jeszcze zwrócić uwagę?
W promocji decydującym czynnikiem jest użyteczność contentu. Dlatego kluczowe jest zbadanie grupy docelowej i takie dopasowanie treści, aby były one interesujące dla odbiorców. Jak poznać preferencje Klientów lub czytelników? Warto zrobić badanie rynku, porozmawiać z odbiorcami treści, przygotować ankiety. W przeciwnym wypadku nawet najlepsze metody promocji nie spełnią swojej roli.
Certyfikat SSL w Kru.pl
Lata doświadczenia w branży telekomunikacji i hostingu zrobiły swoje: stworzyliśmy partnerską ofertę bez żadnych kruczków. Certyfikat SSL z gwarancją $10.000 to weryfikacja i chronione adresy domeny, szyfrowanie do 256 bit, obsługa urządzeń mobilnych i inne. Zachęcamy do skorzystania z oferty: https://www.kru.pl/ssl.php