Statystyki dotyczące Facebooka są imponujące: ma 2.8 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie i 1.84 miliarda aktywnych użytkowników dziennie. Dlatego nie sposób przeoczyć potencjału tego wciąż rozwijającego się kanału społecznościowego. Zobacz, jak możesz wykorzystać trendy na Facebooku w 2021 roku i promować swoją firmę.
W 2021 roku 87.1% sprzedawców w USA będzie korzystać z Facebooka. 90 milionów małych firm korzysta z platformy w celach marketingowych. Facebook wciąż wprowadza nowe możliwości, które ułatwiają komunikację z klientami i pozwalają dobrze zaprezentować markę. Przedstawiamy trendy, które zyskały na popularności w trakcie pandemii oraz zupełnie nowe, testowe rozwiązania, które w przyszłości mogą wpłynąć na działania biznesowe.
Facebook Live i filmy video
Ten format oferuje wszystko to, czego obecnie potrzebują odbiorcy: bliską interakcję, szybkość odpowiedzi, formułę “na żywo”, brak barier wejścia i atrakcyjny przekaz. Pojawienie się pandemii i izolacja społeczna przeniosły większość działań biznesowych do sieci. Użytkownicy coraz chętniej oglądają live`y i krótkie filmy video (1-5 minut). Według danych z drugiego kwartału 2020 roku, popularność tego typu formatów wzrosła o 26,9 proc. w porównaniu z tym samym okresem z ubiegłego roku. Filmiki to obecnie najchętniej oglądany przez użytkowników typ contentu, dlatego warto go zastosować w strategii marketingowej swojej firmy. Drugi popularny trend w tej kategorii to obrazki – umieszcza się je w 70% wszystkich postów.
Społeczności tematyczne
Facebook łączy ludzi z całego świata bez względu na wiek, pochodzenie czy status społeczny lub ekonomiczny. Najsilniej wiążą nas zainteresowania i właśnie wokół tego trendu zbudowane są grupy na platformie. Liczby to potwierdzają: istnieje już ponad 10 milionów społeczności tematycznych, a łączna publiczność liczy blisko 1,4 miliarda użytkowników miesięcznie. Firmy mogą również tworzyć społeczności korporacyjne w celu lepszego kontaktu ze swoimi klientami. W zależności od wybranego celu w swojej strategii marketingowej, możesz również promować swój biznes w istniejących społecznościach i wchodzić w interakcje z innymi grupami. Jeśli chcesz zbudować własną społeczność, możesz skorzystać np. z usługi Logaster, która pozwala w krótkim czasie stworzyć całościowy zestaw brandingowy dla strony na Facebooku.
Reklama w kanale informacyjnym
Wiele marek wykorzystuje Facebook w celu reklamowym. Zanim stworzysz własną reklamę, sprawdź taktyki konkurencji. W 2020 roku przedsiębiorstwa wydały blisko 60% budżetu na reklamę na tablicy informacyjnej na Facebooku. Jeśli chodzi o efektywność – współczynnik klikalności takich reklam wynosi 2 proc. (dokładnie 1,82 proc.). Dla porównania: wideo na Facebooku osiąga 0,85 proc., a reklamy osadzone/stałe – 0,65 proc.
Zakupy online
Popularność zakupów w sieci rośnie, a przyspieszenie wzrostu e-commerce można obserwować od czasu ogłoszenia pandemii w 2020 roku. Twórcy Facebooka poszli za ciosem i już w pierwszych miesiącach 2020 roku uruchomili usługę Sklepy. Rozwiązanie pozwala zarejestrowanemu użytkownikowi założyć e-sklep. Gołym okiem widać, że ten trend będzie wykorzystywany w 2021 roku jako dodatkowy kanał sprzedaży.
Treści tworzone przez użytkowników
To “pierwotna” siła Facebooka, która również wzmocniła się: użytkownicy opublikowali w sierpniu 2020 roku 495 mld filmów, a w 2019 o tej samej porze było to 223 mld video. Podczas pandemii wiele firm i agencji reklamowych było zamkniętych i nie mogło stworzyć profesjonalnych filmów. Zastąpił je content tworzony przez userów.
Chatboty
Obecnie Facebook posiada już ponad 40 milionów botów należących do firm. Skąd taka liczba? Klienci cenią sobie szybką odpowiedź, wygodę i oczywiście szybką dostawę towaru. Chatboty spełniają wymagania odbiorców, dlatego też inwestycje w tę formę komunikacji będą wzrastały. Jeśli nie możesz szybko odpowiedzieć klientowi na Messengerze, ustaw chatbot.
Nowości
Sztuczna inteligencja. Nie jest tajemnicą, że Facebook inwestuje w sztuczną inteligencję. Eksperci pracują nad stworzeniem narzędzia do mapowania przestrzeni. Celem takich rozwiązań jest lepsze rozpoznawanie rzeczy i dźwięków, np. czy drzwi zostały zamknięte lub gdzie znajduje się Twój telefon. Trwają badania nad połączeniem przestrzeni wirtualnej z materialną. To jednak wciąż faza badań.
Zasięg oparty na hasztagach. Hasztagi po raz pierwszy pojawiły się na Twitterze 20 lat temu. Bazują one na zwiększeniu zasięgów postów. Obecnie specjaliści pracują nad ulepszeniem funkcji hasztagów tak, aby nie tylko zwiększały zasięg publikacji, ale także wzmacniały zaangażowanie użytkowników. Wprowadzane są różne rekomendacje dla tego obszaru, a narzędzie aktualnie jest w fazie testów.
Social media: narzędzie do promocji i relacji z klientami
Facebook prezentuje cały wachlarz możliwości reklamowania swoich działań firmowych oraz utrzymywania relacji biznesowych. Wybór narzędzi jest dość szeroki, począwszy od działań bezpłatnych do reklamowych. Warto mieć oczy szeroko otwarte i wykorzystywać nowe funkcjonalności mediów społecznościowych.