Opieka nad systemem informatycznym, rozwiązywanie problemów technicznych, współpraca z Klientami – tak jest rozumiana praca admina. Co jeszcze robi administrator sieci i jakiego wsparcia technicznego można się spodziewać?
Sprawnie działająca sieć i jak najmniej awarii w biurze to najbardziej pożądana sytuacja i gwarancja sprawnego funkcjonowania firmy. Administrator IT odgrywa w tym procesie jedną z najważniejszych ról, ponieważ zarządza serwerami oraz sprawuje pieczę nad prawidłowym i stabilnym działaniem systemu informatycznego.
Admin sieci: jakie ma obowiązki w firmie?
Admin musi wykazać się technicznymi umiejętnościami, czyli:
- Umiejętnością projektowania sieci
- Znajomością zagadnień sieci LAN/WAN,
- Obeznaniem w tematyce bezpieczeństwa sieci (routery, firewalle, IDS/IPS),
- umiejętnością programowania (tworzenie skryptów w Pythonie, Bashu, lub Perlu)
Praca w Data Center polega na instalacji, konserwacji i modernizacji serwerów zgodnie z przyjętymi wytycznymi. Admin sieci zajmuje się również programowaniem systemu po to, aby działał on sprawnie i w sposób zautomatyzowany. Specjalista dba również o kwestie bezpieczeństwa danych, tj. backup i o przechowywanie danych zgodne ze standardami. Tego typu zadania wymagają odpowiedniej wiedzy, dlatego admin IT najczęściej jest absolwentem studiów informatycznych lub inżynieryjnych. Na tym stanowisku przydaje się również znajomość języka angielskiego w zakresie umiejętności czytania skryptów.
Data Center i praca admina
Przed adminem stoi nie lada wyzwanie, ponieważ musi potrafić pomóc Klientowi i przekazać swoją wiedzę w prosty i zrozumiały sposób. Najczęściej Klient nie zna się na wspomnianych zagadnieniach, dlatego trzeba umieć rzeczowo objaśnić problem i jego rozwiązanie. Admin nie tylko na bieżąco monitoruje sytuację w Data Center, dokonuje napraw, ale też poprzez swoją wiarygodność, buduje zaufanie do firmy. Najczęściej zadawane pytania do admina dotyczą m.in.
- obsługi hostingu,
- dostępności danych usług,
- sposobu rozliczania,
- certyfikatu SSL,
- niedziałającej domeny
Odpowiedzi można znaleźć na naszej Bazie Wiedzy.
Monitoring serwerów i naprawy
Data Center to cała zaawansowana maszyneria, w której admin musi dbać o stabilne i wydajne działanie serwerów, biorąc pod uwagę oprogramowanie i sprzęt. Kolejną rzeczą jest szybka i adekwatna reakcja na pojawiające się awarie i bieżący kontakt z użytkownikami.
Monitoring serwerów w Kru.pl
Admin sieci jest do dyspozycji przez 24 godziny 7 dni w tygodniu. W momencie rejestracji domeny w Kru.pl, dodajemy darmowo monitoring serwera, który jest:
- wielofunkcyjny (sprawdza wiele słów kluczowych dla strony internetowej)
- przejrzysty: informujemy o przerwie w działaniu serwera (mailowo)
- funkcjonalny: Klient ma informację o Uptime/Downtime i czasie odpowiedzi serwera
- weryfikowalny: można w łatwy sposób sprawdzić dostępność serwera z wielu lokalizacji na całym świecie.
Zapraszamy do skorzystania z usług: https://www.kru.pl/monitoring.php