Strona internetowa: dlaczego jej pozycja spada w wyszukiwarce?

Jeśli posiadasz stronę internetową, witrynę e-sklepu lub blog, wysoka pozycja w wyszukiwarce jest bardzo ważna. Szybciej docierasz wtedy do czytelników i klientów. Co w przypadku, gdy pozycja strony spada w wynikach wyszukiwania? Sprawdź przyczyny oraz dowiedz się, co zrobić, żeby temu zaradzić.

Przyczyn spadku pozycji strony internetowej w Google może być wiele – nie wszystkie są zależne od użytkownika. Dlatego podzieliliśmy artykuł na elementy zależne od działań usera i takie, które wynikają z “zewnątrz”. Warto pamiętać, że pozycja witryny w wyszukiwarce nie jest stała, a pozycjonowanie to działanie długoterminowe. 

Strona www: niezależne od userów przyczyny spadków pozycji

Aktualizacja algorytmu Google

Google nieustannie poprawia działanie swojego algorytmu. To oczywiście zmiany na lepsze, które windują dobrze zoptymalizowane witryny z wartościową treścią. Zmiany wynikają też z tego, że algorytm wciąż “uczy się” i dostosowuje do zachowań internautów i stron. 

Konkurencja

Strona może również znaleźć się niżej w rankingu ze względu na działania konkurencji, np. wyłożenie większych środków na działania SEO, interesującą promocję, napisanie dobrego tekstu, który generuje dużo ruchu na stronie. 

Sezonowość

Warto sprawdzić częstotliwość wpisywania danych fraz w poszczególnych okresach w roku. Może da się wychwycić tendencję, na przykład rzadsze wpisywanie fraz w ostatnich miesiącach? Sezonowość dotyczy wielu branż, nie tylko niszowych. 

Wirusy i ataki hackerskie

Wirusy mogą przedostawać się na różne strony, niezależnie od ich wielkości i zabezpieczeń. Skutki ataków nie zawsze są przewidywalne i mogą doprowadzić do obniżenia pozycji w wynikach wyszukiwania. Trzeba obserwować witrynę na bieżąco i reagować na pojawiające się zagrożenia. 

Strona www: zmiany spowodowane działaniami użytkowników

Druga przyczyna spadku pozycji, to działania prowadzone przez użytkowników:

Struktura strony

Chodzi o zmiany pozycji poszczególnych elementów strony i podstron, np. nazw kategorii, nazw i adresów podstron. Trzeba zwrócić uwagę, czy te zmiany zostały poprawnie zaindeksowane. W przeciwnym wypadku wyszukiwarka oraz potencjalni klienci ich nie zobaczą.

Brakujące przekierowania

Jeśli wykonujesz transfer domeny (przenosisz ją do innego operatora) lub usuwasz daną podstronę, zadbaj o przeniesienie jej ze starego miejsca w nowe. W przypadku niewykonania tej czynności, Google nie odczyta strony. Zinterpretuje to tak, jakby wcale jej nie było. Przekieruj usunięte podstrony do innych o zbliżonej tematyce.

Zbyt wiele słów kluczowych

Słowa kluczowe są bardzo ważne w tekście, jednak ich liczba musi być wyważona. Chodzi o efekt naturalności. Przesycenie słowami kluczowymi może pomóc na początku, strona znajdzie się wysoko w rankingu Google`a. Jeśli jednak będzie sprawiał wrażenie mało wartościowego dla odbiorcy, ten spędzi na niej mało czasu, a w efekcie strona spadnie w rankingu. Kolejna rzecz, która obniża pozycję witryny, to linki zewnętrzne o kiepskiej renomie. 

Inne modyfikacje strony

Zmianę pozycji strony powodują również takie modyfikacje jak instalowanie zbyt wielu nowych wtyczek czy dodawanie zdjęć o za dużym rozmiarze. Tego typu rzeczy spowalniają działanie strony, i powodują spadek miejsca w rankingu. Sprawdź również, czy nie zostałeś ukarany banem od Google`a np. za stosowanie zbyt wielu słów kluczowych. Filtr może również pochodzić od nieetycznych działań konkurencji. 

Budowanie pozycji witryny w Google

Proces budowania pozycji w Google przypomina przygotowanie do zawodów: jest czasochłonny i wymaga zadbania o szczegóły. Z drugiej strony jest też nieprzewidywalny – wynik może zmienić się w ciągu jednego dnia. W miejsce Twojej witryny mogą wejść strony lepiej zoptymalizowane. Dlatego rozwiązaniem są regularne audyty SEO i wdrażanie zalecanych praktyk. 

Jak pozycjonować witryny – przeczytaj cykl naszych tekstów. 

Szukasz hostingu pod pocztę e-mailową

Jeśli potrzebujesz wielu kont pocztowych na własnej domenie, sprawdź ofertę hostingu Cloud Mikro. W cenie 29 zł netto otrzymujesz 5 GB przestrzeni dyskowej, 100 GB na transfer danych, autoinstalator najpopularniejszych aplikacji (w tym WordPress, Joomla, Prestashop i in.) oraz gwarancję stabilnego i bezpiecznego hostingu. Sprawdź!

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • Strony www i blogi

    Strona WWW dla firmy w internecie – z kreatora czy WordPress?

    W obecnych czasach wiele osób zastanawia się nad rozpoczęciem działalności w sieci. Nic w tym dziwnego, gdyż wiele aspektów życia przenosi się właśnie do świata online. W lipcu 2022 roku w Polsce było zarejestrowanych ponad 54 tys. sklepów internetowych. Coraz częściej używa się stwierdzenia, że wyrastają one jak „grzyby po deszczu”. Jest popyt więc jest […]

  • Strony www i blogi

    O czym należy pamiętać przy rejestracji domen internetowych?

    Zarejestrowanie domeny internetowej jest niezbędnym krokiem do tego, aby usługi danej firmy były widoczne pod jej własnym adresem w internecie. Jak to zrobić? Należy w pierwszej kolejności wybrać nazwę, rozszerzenie i można już budować obecność marki w sieci. Można zrobić to szybko online bez konieczności wychodzenia z domu. Zasady rejestracji domen mogą być różne, a […]

  • Strony www i blogi

    Strona niezabezpieczona – dlaczego Chrome tak ją oznaczyło?

    Włączasz stronę w przeglądarce Chrome i widzisz komunikat „Niezabezpieczona” obok pola, w którym znajduje się adres? Następnie sprawdzasz ją w Firefox i tym razem dowiadujesz się, że połączenie z witryną nie jest bezpieczne? Sprawdź, co się stało i jak możesz naprawić ten problem. Strona niezabezpieczona – co się dzieje? Przeglądarka Chrome zaczęła oznaczać strony jako […]