Sektor e-commerce rozwija się bardzo szybko. W Polsce w 2018 roku wartość rynkowa sklepów internetowych była szacowana na 40 miliardów złotych i ta liczba cały czas pnie się w górę. Według najnowszych badań, ponad 40% ruchu w e-sklepie pochodzi z wyszukiwarek. Pozycjonowanie to również jeden ze sposobów reklamy: skuteczny, ale też czasochłonny. Od czego zacząć ten proces i na czym on polega?
Pozycjonowanie to szereg działań, które warto wykonać, jeśli chcemy budować świadomość marki, zyskać zaufanie i wiarygodność Klientów oraz zacząć sprzedawać.
Czym jest pozycjonowanie, a czym SEO?
SEO (search engine optimization) to optymalizacja stron internetowych i sklepów internetowych pod kątem wyszukiwarek. Chodzi o działania, które dostosują strony i e-sklepy do odczytywania ich jako wartościowe poprzez wyszukiwarki internetowe. W skład tych czynności wchodzi optymalizacja treści, struktury i kodu na stronie sklepu.
Pozycjonowanie to dużo szerszy zakres działań, których efektem jest osiągnięcie przez stronę wysokiej i stabilnej pozycji w wyszukiwarkach internetowych. Obejmuje ono SEO oraz content marketing, link building i analitykę internetową.
Pozycjonowanie sklepów internetowych jest procesem bardziej zaawansowanym niż poprawianie wyników wyszukiwania stron www. To wynika z samej struktury serwisu, na którym mieści się wiele produktów i podstron, które powinny być tak zoptymalizowane, by były łatwe do odnalezienia i przyjazne dla użytkownika.
SEO dla e-commerce
Pozycjonowanie warto zacząć od optymalizacji sklepu internetowego:
Trzeba przeprowadzić audyt SEO, który pomoże ustalić obecną sytuację techniczną, czyli błędy w strukturze-sklepu oraz przygotować działania naprawcze. Co trzeba sprawdzić?
- Adres podstron – powinny być krótkie, zwięzłe i związane z tym, czego dotyczy sklep
- Unikalne treści na stronie sklepu. Sprawdźmy, czy znajdują się na niej nasycone słowa kluczowe, ale również to, czy tekst jest ciekawy. Nie mogą to być opisy tworzone wyłącznie pod roboty wyszukiwarki
- Przetestujmy szybkość i mobilność, które są decydującymi czynnikami dla Klientów. Nawet najlepsze opisy nie spełnią swojej roli, jeśli strona będzie ładowała się wolno i źle wyglądała na smartfonach i tabletach. Maksymalny czas ładowania strony to 5 sekund, jeśli zajmuje to dłużej, ruch może spaść nawet o 50%
- Dobre słowa kluczowe. W przypadku sklepów internetowych to nie jest proste zadanie, bo większość słów kluczowych jest zajęta. Najlepszym rozwiązaniem jest pozycjonowanie „na długi ogon”, np. sklep z butami nie pozycjonujmy na frazę „buty”, tylko np. „wygodne buty dla kobiet w Krakowie”
- Warto zwrócić uwagę na narzędzie Google Search Control, które służy do monitorowania ruchu na stronie www i podstronach sklepu. Umożliwia szybkie wyszukanie błędów. Warto umieścić tutaj adres strony i podlinkować plik sitemap.xmlLinki i brand. Na etapie strategii marketingowej e-sklepu trzeba też ustalić, na jakich linkach i brandach nam zależy. Ważne, aby były to wartościowe strony, o wysokiej jakości treści.
Oprócz SEO, w handlu internetowym warto oczywiście zadbać o eksperckie treści, atrakcyjny i użyteczny wygląd e-sklepu, intuicyjność w korzystaniu z witryny. Content marketing to temat na osobny wpis.
Hosting dla e-commerce w Kru.pl
Stałe aktualizacje, bezpieczeństwo danych, zgodność z RODO, Certyfikat Let’s Encrypt w cenie hostingu i monitoring 24h – to zalety hostingu w Kru.pl. Zapraszamy do skorzystania z usług naszych specjalistów: https://www.kru.pl/bizneshosting.php Dzięki temu będą mogli Państwo skoncentrować się na zamówieniach i rozwijaniu e-sklepu, a resztę proszę pozostawić nam.