Dziś prowadząc biznes, trudno go sobie wyobrazić bez strony www. WordPress to najczęściej wybierany CMS (system zarządzania treścią), ponieważ jest przyjazny, funkcjonalny i zaprojektowany pod SEO. Jednak witryna samodzielnie nie wskoczy do TOP10, warto zatem poznać sposoby, które pozwolą firmie zaistnieć w sieci i dotrzeć do odbiorców.
Celem pozycjonowania jest dotarcie do TOP10 stron w wyszukiwarce internetowej, ponieważ w większości przypadków odwiedzamy głównie pierwszą stronę wyników wyszukiwania. Mimo że stron internetowych powstaje coraz więcej i konkurencja jest spora, to jednak zaznajomienie się z zagadnieniem przyniesie owocne rezultaty.
Pozycjonowanie stron jak układanie puzzli
Najbardziej wartościowy ruch na stronie pochodzi z wyszukiwarek (ruch organiczny). Warto za każdym razem dbać o widoczność strony www w sieci. To nie są trudne działania, można je potraktować jak poszczególne elementy puzzli, które można układać codziennie.
Co ma wpływ na pozycjonowanie strony WordPress w wynikach wyszukiwania?
- Dobra, unikalna treść. To oczywiście podstawowa wartość i siła strony. Teksty powinny być interesujące, użyteczne i dobrze napisane. Istnieją również wymogi techniczne co do treści: wyszukiwarki najlepiej pozycjonują treści o długości około 300 słów. Ważne są oczywiście słowa kluczowe, które powinny znaleźć się w całym tekście oraz w nagłówkach (H1, H2, H3) i tytule. Nie nadużywajmy ich jednak, niech tekst będzie naturalny. Tytuł nie powinien być dłuższy niż 70 znaków.
- Szybkość ładowania strony. Strona powinna ładować się w możliwie najkrótszym czasie (najlepiej mniej niż 3 sekundy). Prędkość można sprawdzić na Pagespeed Insights od Google. Jeśli witryna otwiera się dłużej, warto zmniejszyć wielkość obrazków, ilość plików ładujących, dokonać kompresji kodów kodów HTML, CSS oraz JS oraz cache strony. Dobrze upewnić się u dostawcy usług, czy korzystamy z najnowszej wersji PHP. Można również zastosować wtyczkę Autooptimizer.
- Optymalizacja WordPress. W procesie optymalizacji ważna jest struktura strony:
- liczba i czytelność zakładek,
- przyjazne i poprawne adresy URL Mogą one wyglądać w ten sposób: http://twojastrona.pl/nazwa-wpisu/
- sprawdzenie poprawności przekierowań (uwaga na Błąd 404)
- metadane, czyli tytuł i opis
- Meta description (opis) – maksymalnie 155-160 znaków.
- Mapa witryny .xml, która pomaga zaindeksować stronę.
- Edytor wizualny (UX). Od momentu wprowadzenia najnowszej wersji WordPress 5.0 Gutenberg, istnieje wbudowany edytor wizualny. Jeśli jednak chcemy poprawić efekt, można użyć WP Bakery czy Visual Editor. W user experience liczy się prostota i funkcjonalność strony, dlatego najważniejsze będą tutaj np. dobre rozmieszczenie przycisków CTA, responsywność, intuicyjność, dogodna kolorystyka i możliwość poruszania się po stronie zgodnie z przeznaczeniem (np. łatwy dostęp do formularzy).
- Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne. Linkowanie to zbiór linków prowadzących do strony (zewnętrznych) i tych zamieszczonych na stronie (odnośniki do pozostałych tekstów). Warto zadbać o linki z dobrych źródeł, tzn. nie kupować ich i nie zamieszczać w nieuczciwy sposób. Odnośniki do własnej witryny można zdobyć na przykład poprzez komentowanie wpisów na innych forach o podobnej tematyce albo prośbę o umieszczenie linku prowadzącego do naszej strony na jakiejś grupie lub forum związanym z tematem, którym się zajmujemy.
- Media społecznościowe. Kolejnym elementem pozycjonowania jest dbałość o social media i tworzenie bezpośrednich relacji z odbiorcami strony www, czyli odpowiadanie na komentarze, angażowanie czytelników w aktywności etc. Rodzaje mediów społecznościowych warto dopasować do typu aktywności w sieci, ponieważ komunikacja na Facebooku, Instagramie czy LinkedIn wygląda zupełnie inaczej (inne grupy docelowe, rodzaje treści, grafik) i zależy od celu, w jakim funkcjonujemy w sieci.
- Wtyczki wspierające SEO. Najważniejszą wtyczką jest Yoast by SEO, która w przejrzysty sposób analizuje witrynę, wskazuje mocne i słabe strony pod kątem SEO. Robi to w taki sposób, że można od razu poprawić czytelność i widoczność treści.
Domena i hosting w Kru.pl
W ofercie KRU.PL znajduje się stabilny i szybki hosting LiteSpeed na dyskach NVMe z automatyczną instalacją WordPress. Hosting jest zgodny z dyrektywą RODO, w cenie również darmowy certyfikat Let`s Encrypt, wsparcie techniczne oraz jasne warunki współpracy. Zapraszamy do skorzystania z usług naszych specjalistów: https://www.kru.pl/wordpress.php