Czy strona internetowa jest użyteczna dla odbiorców? Czy nie ma na niej błędów? W jaki sposób Klienci znajdują stronę www? Czy sklep internetowy przynosi oczekiwane dochody? Audyt SEO pozwala odpowiedzieć na te pytania, poprawić jakość witryny w wynikach wyszukiwania oraz zwiększyć wiarygodność marki.
Audyt SEO to podstawa działań optymalizacyjnych i promocyjnych marketingu w wyszukiwarkach (SEM). SEO (search engine optimization) ma na celu zwiększenie widoczności firmy w wyszukiwarkach i pozyskiwanie ruchu z organicznych (bezpłatnych) wyników wyszukiwania. Jak pisaliśmy, to właśnie ten ruch jest najbardziej wartościowy dla firmy, a bycie w TOP5 zapewnia 67.60% kliknięć. Długofalowy efekt działania i wiarygodność buduje systematycznie prowadzona strategia SEO wzbogacona działaniami płatnymi.
Czym jest audyt SEO?
To przeprowadzenie analizy strony internetowej, wygenerowanie raportu oraz interpretacja wyników związanych z pozycją witryny w wynikach wyszukiwania. Audyt SEO wylicza słabe i mocne strony witryny oraz wskazówki do poprawy widoczności. Usługa jest przydatna dla programistów, webmasterów, redaktorów i copywriterów pracujących nad stroną i oczywiście dla czytelników strony oraz Klientów.
Audyt SEO a pozycjonowanie
Audyt SEO jest elementem pozycjonowania, czyli wielu działań mających na celu zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie, oprócz SEO, składa się z:
- content marketingu
- link buildingu
- analityki internetowej.
Jak wykonać audyt SEO?
Możemy go przygotować samodzielnie w podstawowym zakresie albo zwrócić się do specjalisty SEO, który ma dostęp do większej wiedzy, narzędzi oraz potrafi prawidłowo zinterpretować wskaźniki na stronie (np. w Google Search Console). Każdy audyt SEO wygląda nieco inaczej w zależności od branży, ale najczęściej ma on postać kilkudziesięciostronicowego raportu wraz z zawartymi wskazówkami co do dalszej pracy nad SEO strony. W przygotowaniu raportu SEO pod uwagę bierze się:
- Optymalizację treści na stronie www
- Optymalizację kodu i struktury strony
Jakie elementy strony są sprawdzane?
- Analiza słów kluczowych, dzięki którym użytkownicy trafiają na witrynę. Czy są one dopasowane do zawartości strony internetowej? Czy witryna jest prawidłowo czytana przez roboty Google?
- Znaczniki: tytuł (title) i opis (meta description). Dobrze, aby jasno określały, o czym jest witryna, zachęcały do wejścia na stronę i zawierały słowa kluczowe.
- Poprawność adresu URL. Powinien on wyglądać w taki sposób: http://twojastrona.pl/nazwa-wpisu/
- Sprawdzenie poprawności zakładek i podstron. Czy poprawnie się otwierają? Pojawiają się błędy, np. Błąd 404?
- Nagłówki w treści: H1, H2, H3. Czy są dobrze napisane? Czy znajdują się w nich pożądane słowa kluczowe?
- Sprawdzenie poprawności grafik i obrazów (alt i title). Zdjęcia również powinny być odpowiednio podpisane ze względu na indeksowane przez roboty Google (np. gdy obrazek nie zostanie poprawnie wyświetlony, wyszukiwarka będzie wiedziała, co się na nim znajduje).
- Dostosowanie strony do wersji mobilnej. Responsywność znacznie zwiększa konwersję i staje się dominującym wyborem użytkowników. Obecnie czytamy i oglądamy treści oraz dokonujemy zakupów online na smartfonach.
- Pomiar i oszacowanie czasu ładowania witryny. Warto sprawdzić bezpieczeństwo i wydajność strony. Jaki jest czas ładowania witryny? Czy infrastruktura serwerowa jest wydajna?
- Sprawdzenie map strony, pliku robots.txt. Wizytówki firmy w Google: czy są prawidłowo ustawione?
- Analiza czynników wzrostu i strategii SEO na przyszłość.
Narzędzia do wykonywania audytu SEO
Wykonywanie audytu przydaje się na każdym etapie istnienia strony internetowej: na początku, w momencie rozbudowy strony, sprzedaży produktów czy też co pewien czas, aby sprawdzać poprawność funkcjonowania witryny. Istnieje lista narzędzi, dzięki którym można wykonać audyt SEO. Cały proces jest dość złożony, dlatego w tym wpisie skupimy się na najważniejszych z nich: Google Analytics m.in. do analizy słów kluczowych, PageSpeed Insights do pomiaru szybkości strony www, Google Search Console do analizy strony pod kątem indeksowania. Inne narzędzia: Ahrefs, SurferSEO, Sitebulb, Senuto, Clusteric, SEO SpyGlass.
Bezpieczeństwo strony www w Kru.pl
Jesteśmy firmą telekomunikacyjną i hostingową. W ofercie mamy hosting WordPress, który jest w pełni zgodny z wymogami prawnymi RODO, szybkie serwery LiteSpeed oraz wydajne dyski NVMe, dzięki którym strona prędko ładuje się i działa płynnie. Wykonujemy kopie zapasowe i oferujemy certyfikaty Let’s Encrypt w cenie hostingu. W razie pytań, mogą Państwo skorzystać ze wsparcia technicznego 24/7. Zapraszamy: https://www.kru.pl/wordpress.php