Strona internetowa: dlaczego jej pozycja spada w wyszukiwarce?

Jeśli posiadasz stronę internetową, witrynę e-sklepu lub blog, wysoka pozycja w wyszukiwarce jest bardzo ważna. Szybciej docierasz wtedy do czytelników i klientów. Co w przypadku, gdy pozycja strony spada w wynikach wyszukiwania? Sprawdź przyczyny oraz dowiedz się, co zrobić, żeby temu zaradzić.

Przyczyn spadku pozycji strony internetowej w Google może być wiele – nie wszystkie są zależne od użytkownika. Dlatego podzieliliśmy artykuł na elementy zależne od działań usera i takie, które wynikają z “zewnątrz”. Warto pamiętać, że pozycja witryny w wyszukiwarce nie jest stała, a pozycjonowanie to działanie długoterminowe. 

Strona www: niezależne od userów przyczyny spadków pozycji

Aktualizacja algorytmu Google

Google nieustannie poprawia działanie swojego algorytmu. To oczywiście zmiany na lepsze, które windują dobrze zoptymalizowane witryny z wartościową treścią. Zmiany wynikają też z tego, że algorytm wciąż “uczy się” i dostosowuje do zachowań internautów i stron. 

Konkurencja

Strona może również znaleźć się niżej w rankingu ze względu na działania konkurencji, np. wyłożenie większych środków na działania SEO, interesującą promocję, napisanie dobrego tekstu, który generuje dużo ruchu na stronie. 

Sezonowość

Warto sprawdzić częstotliwość wpisywania danych fraz w poszczególnych okresach w roku. Może da się wychwycić tendencję, na przykład rzadsze wpisywanie fraz w ostatnich miesiącach? Sezonowość dotyczy wielu branż, nie tylko niszowych. 

Wirusy i ataki hackerskie

Wirusy mogą przedostawać się na różne strony, niezależnie od ich wielkości i zabezpieczeń. Skutki ataków nie zawsze są przewidywalne i mogą doprowadzić do obniżenia pozycji w wynikach wyszukiwania. Trzeba obserwować witrynę na bieżąco i reagować na pojawiające się zagrożenia. 

Strona www: zmiany spowodowane działaniami użytkowników

Druga przyczyna spadku pozycji, to działania prowadzone przez użytkowników:

Struktura strony

Chodzi o zmiany pozycji poszczególnych elementów strony i podstron, np. nazw kategorii, nazw i adresów podstron. Trzeba zwrócić uwagę, czy te zmiany zostały poprawnie zaindeksowane. W przeciwnym wypadku wyszukiwarka oraz potencjalni klienci ich nie zobaczą.

Brakujące przekierowania

Jeśli wykonujesz transfer domeny (przenosisz ją do innego operatora) lub usuwasz daną podstronę, zadbaj o przeniesienie jej ze starego miejsca w nowe. W przypadku niewykonania tej czynności, Google nie odczyta strony. Zinterpretuje to tak, jakby wcale jej nie było. Przekieruj usunięte podstrony do innych o zbliżonej tematyce.

Zbyt wiele słów kluczowych

Słowa kluczowe są bardzo ważne w tekście, jednak ich liczba musi być wyważona. Chodzi o efekt naturalności. Przesycenie słowami kluczowymi może pomóc na początku, strona znajdzie się wysoko w rankingu Google`a. Jeśli jednak będzie sprawiał wrażenie mało wartościowego dla odbiorcy, ten spędzi na niej mało czasu, a w efekcie strona spadnie w rankingu. Kolejna rzecz, która obniża pozycję witryny, to linki zewnętrzne o kiepskiej renomie. 

Inne modyfikacje strony

Zmianę pozycji strony powodują również takie modyfikacje jak instalowanie zbyt wielu nowych wtyczek czy dodawanie zdjęć o za dużym rozmiarze. Tego typu rzeczy spowalniają działanie strony, i powodują spadek miejsca w rankingu. Sprawdź również, czy nie zostałeś ukarany banem od Google`a np. za stosowanie zbyt wielu słów kluczowych. Filtr może również pochodzić od nieetycznych działań konkurencji. 

Budowanie pozycji witryny w Google

Proces budowania pozycji w Google przypomina przygotowanie do zawodów: jest czasochłonny i wymaga zadbania o szczegóły. Z drugiej strony jest też nieprzewidywalny – wynik może zmienić się w ciągu jednego dnia. W miejsce Twojej witryny mogą wejść strony lepiej zoptymalizowane. Dlatego rozwiązaniem są regularne audyty SEO i wdrażanie zalecanych praktyk. 

Jak pozycjonować witryny – przeczytaj cykl naszych tekstów. 

Szukasz hostingu pod pocztę e-mailową

Jeśli potrzebujesz wielu kont pocztowych na własnej domenie, sprawdź ofertę hostingu Cloud Mikro. W cenie 29 zł netto otrzymujesz 5 GB przestrzeni dyskowej, 100 GB na transfer danych, autoinstalator najpopularniejszych aplikacji (w tym WordPress, Joomla, Prestashop i in.) oraz gwarancję stabilnego i bezpiecznego hostingu. Sprawdź!

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • Strony www i blogi

    Jak zmienić wersję PHP dla domeny

    PHP to skryptowy język oprogramowania wykorzystywany przede wszystkim do budowania stron internetowych. Wiele lat temu część specjalistów uważała, że stopniowo jego zastosowanie będzie maleć. Tymczasem wygląda to zupełnie odwrotnie – cieszy się on ogromnym zainteresowaniem. Właściciel strony WWW powinien zwrócić uwagę, jaka wersja PHP jest włączona na serwerze dla danej domeny i przeważnie – zmieniać […]

  • Strony www i blogi

    Stwórz stronę internetową z Kru.pl

    Wybierając pakiet Cloud Mikro masz możliwość stworzenia strony internetowej w ciągu kilku minut. Nie musisz znać języków programowania, stronę stworzysz za pomocą kilku kliknięć. Wprowadź swoje zdjęcia, dodaj własne logo. Niech poniesie Cię wyobraźnia. Pakiet Cloud Mikro posiada wbudowany KreatorWWW. Do dyspozycji masz 10GB powierzchni, którą możesz dowolnie wykorzystać (np.: pod skrzynki pocztowe). Szybko i […]

  • Strony www i blogi

    PHP 8.1 – co wprowadzono w nowej wersji PHP?

    Już lata temu przewidywano, że popularność języka PHP będzie z roku na rok coraz mniejsza, a mimo to w dalszym ciągu rządzi on w sieci. Język ten wciąż jest rozwijany, a jego wydajność w dalszym ciągu rośnie. Co jakiś czas wydawane są nowe wersje PHP, które mają na celu zwiększenie jego możliwości, a także poprawić […]