cover-5-inspirujacych-kampanii-waletynkowych-ecommerce

5 inspirujących kampanii walentynkowych w e-commerce

Walentynki to idealna okazja do wyrażenia miłości i obdarowania bliskiej osoby wyjątkowymi prezentami. Sklepy online prześcigają się w tworzeniu ciekawych kreacji z okazji Dnia Zakochanych. Jakie są najbardziej inspirujące kampanie walentynkowe w e-commerce?

Walentynki to jedno z najważniejszych wydarzeń w handlu online. W USA Dzień Walentego generuje większy dochód niż dzień św. Patryka, Halloween i Superbowl razem wzięte. W Polsce również bardzo chętnie obchodzimy to święto (raport Picodi podaje, że aż 77% Polaków celebruje Walentynki)

Walentynki: wydajemy coraz więcej

Według raportu Mastercard wydatki z tej okazji wzrosły w Polsce o 63 proc. w latach 2017-2019. Polacy w Walentynki wydali łącznie 259 mln złotych. Zgodnie z badaniem Allegro i Mobile Institute, na świętowanie Walentynek wydajemy średnio 120 zł, a prawie 20% ankietowanych wskazało, że planuje przeznaczyć 150-200 zł lub więcej na prezent. 

Dzień Zakochanych: zakupy online

W ostatnich latach wzrosła liczba zakupów dokonywanych online, coraz więcej na Amazonie. W izolacji społecznej ten trend rośnie. Kupujemy prezenty nie tylko ukochanej osobie, ale też rodzicom i swoim zwierzakom. Dzień Zakochanych coraz chętniej obchodzą również single. Podobnie jest w Stanach: 32,9 miliona Amerykanów (12,89% populacji) zamierza kupić upominek walentynkowy dla więcej niż jednej osoby. 

5 inspirujących kampanii walentynkowych w e-commerce

Jakie były inspirujące kampanie reklamowe z okazji Dnia Walentynek? Przedstawiamy różnorodne przykłady z rynku polskiego i zagranicznego.

  • X-kom

Marketingowcy opracowali specjalną akcję walentynkową w aplikacji X-komu w formie chatu. Po wpisaniu zwrotu „x-kom ratuj”, można było prowadzić autentyczną i zabawną rozmowę z obsługą sklepu. 

  • Jaybird

Marka bezprzewodowych słuchawek dla sportowców “zagrała” w walentynkowej kampanii głównie kreacją graficzną, układając słuchawki w kształt serca i dopasowując kolorystykę do Dnia Zakochanych. Efekt dopełniony został rabatem.

  • Wilkinson

Kampania przedstawia golarkę w kształcie nieogolonego serca. Humorystyczne przesłanie dla mężczyzn brzmi: włóż trochę wysiłku w wyjątkowy dzień i ogol się przy użyciu naszych produktów. Bez wątpienia reklama jest świetnie zaprojektowana.

  • GS Love

Amerykański sklep online z ubraniami przekształcił hasło “Love Somebody” na “Love My Body”. W ten sposób marka zachęca do akceptacji własnego ciała i uczy szacunku do siebie oraz do otaczających ludzi.

  • Zalando PreOwned

Co robimy z ubraniami po eksach? W filmach najczęściej są wyrzucane przez okno przy dźwiękach głośnej muzyki. Przewrotny przekaz kampanii Zalando brzmi: Nie wyrzucaj ubrań po eks, wymień je na platformie Zalando Pre Owned zachęca do przedłużenia żywotności ubrań w trosce o dobro planety. Można wymienić niepotrzebne elementy garderoby, a po dokonaniu transakcji zdecydować, czy chcesz przekierować uzyskane środki na wsparcie Czerwonego Krzyża lub WeForest czy też otrzymać kartę podarunkową z równowartością wystawionego przedmiotu.

Co najczęściej kupujemy ukochanej osobie z okazji Walentynek?

  • słodycze,
  • kartki z życzeniami,
  • kwiaty,
  • randka poza domem,
  • biżuteria,
  • ubranie,
  • karty podarunkowe.

Specjaliści szacują, że Walentynki 2021 będą obfitowały w zakup jedzenia na wynos oraz biżuterię. To też okazja do przygotowania bardziej kreatywnych prezentów. 

A może na Walentynki sprezentujesz ukochanej osobie domenę internetową? 🙂 Walentynki to domena miłości, prawda?

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • Aktualności

    Kolejna edycja semKRK w wersji BIG!

    Już 7 czerwca spotkamy się kolejny raz! Razem z naszym barcampem ponownie zawitamy do Starej Zajezdni w Krakowie. Towarzyszyć nam będzie 16 ekspertów i ekspertek z branży SEM i SEO. Długi weekend w czerwcu? Rozpocznij go z nami! Kim jesteśmy? semKRK to wyjątkowa konferencja dla specjalistów SEM i SEO, agencji marketingu internetowego, działów marketingu, branży […]

  • Aktualności

    Czy można płacić mniej za hosting? Wystarczy wybrać ofertę Biznes Hosting w Kru.pl. To aż 3 lata w cenie jak za 1 rok

    Czy zdarzyło Ci się, że zamówiłeś hosting w korzystnej cenie, a po roku usługodawca podniósł ją kilkukrotnie? To powszechna praktyka… Jednak nie u nas! Nie musisz już martwić się o ceny. Wystarczy, że wybierzesz ofertę Biznes Hosting w Kru.pl. Płacisz raz i dostajesz usługę na 3 lata. Zabezpiecz finanse swojej firmy w niepewnych czasach inflacji […]

  • Aktualności

    Program Partnerski Kru.pl – najwyższe prowizje na rynku

    Zacznij zarabiać z Kru.pl. Przygotowaliśmy program partnerski z najwyższymi prowizjami na rynku. Żeby osiągać z nami przychody, nie musisz być naszym klientem – wystarczy, że dołączysz do programu partnerskiego i rozpoczniesz polecanie oferty. Zarobisz na każdym kliencie aż 50% wartości jego zamówienia! Kru.pl – kim jesteśmy? Od rozpoczęcia zarabiania na skutecznym polecaniu naszej oferty dzieli […]