cover-5-inspirujacych-kampanii-waletynkowych-ecommerce

5 inspirujących kampanii walentynkowych w e-commerce

Walentynki to idealna okazja do wyrażenia miłości i obdarowania bliskiej osoby wyjątkowymi prezentami. Sklepy online prześcigają się w tworzeniu ciekawych kreacji z okazji Dnia Zakochanych. Jakie są najbardziej inspirujące kampanie walentynkowe w e-commerce?

Walentynki to jedno z najważniejszych wydarzeń w handlu online. W USA Dzień Walentego generuje większy dochód niż dzień św. Patryka, Halloween i Superbowl razem wzięte. W Polsce również bardzo chętnie obchodzimy to święto (raport Picodi podaje, że aż 77% Polaków celebruje Walentynki)

Walentynki: wydajemy coraz więcej

Według raportu Mastercard wydatki z tej okazji wzrosły w Polsce o 63 proc. w latach 2017-2019. Polacy w Walentynki wydali łącznie 259 mln złotych. Zgodnie z badaniem Allegro i Mobile Institute, na świętowanie Walentynek wydajemy średnio 120 zł, a prawie 20% ankietowanych wskazało, że planuje przeznaczyć 150-200 zł lub więcej na prezent. 

Dzień Zakochanych: zakupy online

W ostatnich latach wzrosła liczba zakupów dokonywanych online, coraz więcej na Amazonie. W izolacji społecznej ten trend rośnie. Kupujemy prezenty nie tylko ukochanej osobie, ale też rodzicom i swoim zwierzakom. Dzień Zakochanych coraz chętniej obchodzą również single. Podobnie jest w Stanach: 32,9 miliona Amerykanów (12,89% populacji) zamierza kupić upominek walentynkowy dla więcej niż jednej osoby. 

5 inspirujących kampanii walentynkowych w e-commerce

Jakie były inspirujące kampanie reklamowe z okazji Dnia Walentynek? Przedstawiamy różnorodne przykłady z rynku polskiego i zagranicznego.

  • X-kom

Marketingowcy opracowali specjalną akcję walentynkową w aplikacji X-komu w formie chatu. Po wpisaniu zwrotu „x-kom ratuj”, można było prowadzić autentyczną i zabawną rozmowę z obsługą sklepu. 

  • Jaybird

Marka bezprzewodowych słuchawek dla sportowców “zagrała” w walentynkowej kampanii głównie kreacją graficzną, układając słuchawki w kształt serca i dopasowując kolorystykę do Dnia Zakochanych. Efekt dopełniony został rabatem.

  • Wilkinson

Kampania przedstawia golarkę w kształcie nieogolonego serca. Humorystyczne przesłanie dla mężczyzn brzmi: włóż trochę wysiłku w wyjątkowy dzień i ogol się przy użyciu naszych produktów. Bez wątpienia reklama jest świetnie zaprojektowana.

  • GS Love

Amerykański sklep online z ubraniami przekształcił hasło “Love Somebody” na “Love My Body”. W ten sposób marka zachęca do akceptacji własnego ciała i uczy szacunku do siebie oraz do otaczających ludzi.

  • Zalando PreOwned

Co robimy z ubraniami po eksach? W filmach najczęściej są wyrzucane przez okno przy dźwiękach głośnej muzyki. Przewrotny przekaz kampanii Zalando brzmi: Nie wyrzucaj ubrań po eks, wymień je na platformie Zalando Pre Owned zachęca do przedłużenia żywotności ubrań w trosce o dobro planety. Można wymienić niepotrzebne elementy garderoby, a po dokonaniu transakcji zdecydować, czy chcesz przekierować uzyskane środki na wsparcie Czerwonego Krzyża lub WeForest czy też otrzymać kartę podarunkową z równowartością wystawionego przedmiotu.

Co najczęściej kupujemy ukochanej osobie z okazji Walentynek?

  • słodycze,
  • kartki z życzeniami,
  • kwiaty,
  • randka poza domem,
  • biżuteria,
  • ubranie,
  • karty podarunkowe.

Specjaliści szacują, że Walentynki 2021 będą obfitowały w zakup jedzenia na wynos oraz biżuterię. To też okazja do przygotowania bardziej kreatywnych prezentów. 

A może na Walentynki sprezentujesz ukochanej osobie domenę internetową? 🙂 Walentynki to domena miłości, prawda?

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • Aktualności

    Kru.pl Partnerem Gremi Personal Ogólnopolskiej Konferencji KLUBU PRZEDSIĘBIORCZOŚCI

    Odkryj tajemnice sukcesu przedsiębiorców i zbuduj cennerelacje biznesowe. Dołącz do najbardziej wyczekiwanego wydarzenia biznesowego tej jesieni! Czym jest konferencja Klubu Przedsiębiorczości „Ludzie pracujący razem jako jedna grupa potrafią dokonać rzeczy, których osiągnięcie nie śniło się nikomu z osobna” Franklin D. Roosevelt Gremi Personal Ogólnopolska Konferencja KP 2024 to jedyne takie wydarzenie w całym roku. Wyjątkowy […]

  • Aktualności

    Kru.pl sponsorem semKRK#22 BIG

    Po roku i dwóch zakończonych sukcesem warszawskich edycjach semKRK powraca do Starej Zajezdni w wersji BIG! Pasjonaci marketingu internetowego po raz 22 spotkają się w Krakowie, aby zdobywać wiedzę, dzielić się doświadczeniami i dobrze bawić. Merytoryczne wystąpienia, spotkania z przedstawicielami firm, zaawansowane warsztaty dla specjalistów i AfterParty w sercu Kazimierza – co jeszcze czeka na […]

  • Aktualności

    Kolejna edycja semKRK w wersji BIG!

    Już 7 czerwca spotkamy się kolejny raz! Razem z naszym barcampem ponownie zawitamy do Starej Zajezdni w Krakowie. Towarzyszyć nam będzie 16 ekspertów i ekspertek z branży SEM i SEO. Długi weekend w czerwcu? Rozpocznij go z nami! Kim jesteśmy? semKRK to wyjątkowa konferencja dla specjalistów SEM i SEO, agencji marketingu internetowego, działów marketingu, branży […]