Walentynki to idealna okazja do wyrażenia miłości i obdarowania bliskiej osoby wyjątkowymi prezentami. Sklepy online prześcigają się w tworzeniu ciekawych kreacji z okazji Dnia Zakochanych. Jakie są najbardziej inspirujące kampanie walentynkowe w e-commerce?
Walentynki to jedno z najważniejszych wydarzeń w handlu online. W USA Dzień Walentego generuje większy dochód niż dzień św. Patryka, Halloween i Superbowl razem wzięte. W Polsce również bardzo chętnie obchodzimy to święto (raport Picodi podaje, że aż 77% Polaków celebruje Walentynki).
Walentynki: wydajemy coraz więcej
Według raportu Mastercard wydatki z tej okazji wzrosły w Polsce o 63 proc. w latach 2017-2019. Polacy w Walentynki wydali łącznie 259 mln złotych. Zgodnie z badaniem Allegro i Mobile Institute, na świętowanie Walentynek wydajemy średnio 120 zł, a prawie 20% ankietowanych wskazało, że planuje przeznaczyć 150-200 zł lub więcej na prezent.
Dzień Zakochanych: zakupy online
W ostatnich latach wzrosła liczba zakupów dokonywanych online, coraz więcej na Amazonie. W izolacji społecznej ten trend rośnie. Kupujemy prezenty nie tylko ukochanej osobie, ale też rodzicom i swoim zwierzakom. Dzień Zakochanych coraz chętniej obchodzą również single. Podobnie jest w Stanach: 32,9 miliona Amerykanów (12,89% populacji) zamierza kupić upominek walentynkowy dla więcej niż jednej osoby.
5 inspirujących kampanii walentynkowych w e-commerce
Jakie były inspirujące kampanie reklamowe z okazji Dnia Walentynek? Przedstawiamy różnorodne przykłady z rynku polskiego i zagranicznego.
- X-kom
Marketingowcy opracowali specjalną akcję walentynkową w aplikacji X-komu w formie chatu. Po wpisaniu zwrotu „x-kom ratuj”, można było prowadzić autentyczną i zabawną rozmowę z obsługą sklepu.
- Jaybird
Marka bezprzewodowych słuchawek dla sportowców “zagrała” w walentynkowej kampanii głównie kreacją graficzną, układając słuchawki w kształt serca i dopasowując kolorystykę do Dnia Zakochanych. Efekt dopełniony został rabatem.
- Wilkinson
Kampania przedstawia golarkę w kształcie nieogolonego serca. Humorystyczne przesłanie dla mężczyzn brzmi: włóż trochę wysiłku w wyjątkowy dzień i ogol się przy użyciu naszych produktów. Bez wątpienia reklama jest świetnie zaprojektowana.
- GS Love
Amerykański sklep online z ubraniami przekształcił hasło “Love Somebody” na “Love My Body”. W ten sposób marka zachęca do akceptacji własnego ciała i uczy szacunku do siebie oraz do otaczających ludzi.
- Zalando PreOwned
Co robimy z ubraniami po eksach? W filmach najczęściej są wyrzucane przez okno przy dźwiękach głośnej muzyki. Przewrotny przekaz kampanii Zalando brzmi: Nie wyrzucaj ubrań po eks, wymień je na platformie Zalando Pre Owned zachęca do przedłużenia żywotności ubrań w trosce o dobro planety. Można wymienić niepotrzebne elementy garderoby, a po dokonaniu transakcji zdecydować, czy chcesz przekierować uzyskane środki na wsparcie Czerwonego Krzyża lub WeForest czy też otrzymać kartę podarunkową z równowartością wystawionego przedmiotu.
Co najczęściej kupujemy ukochanej osobie z okazji Walentynek?
- słodycze,
- kartki z życzeniami,
- kwiaty,
- randka poza domem,
- biżuteria,
- ubranie,
- karty podarunkowe.
Specjaliści szacują, że Walentynki 2021 będą obfitowały w zakup jedzenia na wynos oraz biżuterię. To też okazja do przygotowania bardziej kreatywnych prezentów.
A może na Walentynki sprezentujesz ukochanej osobie domenę internetową? 🙂 Walentynki to domena miłości, prawda?